Acesta a adaugat ca avansul inregistrat de industria alimentara in prima jumatate din 2009 va fi sustinut de productia ieftina de anul acesta. In plus, consumul va creste in orasele mici si mijlocii si va scadea in orasele mari.
Ghizdeanu a mai declarat ca in timestrul IV din 2008, productia industriala a crescut cu 1% fata de 3% cat era estimata initial din cauza neincrederii producatorilor. De asemenea, potrivit presedintelui CNP, salariile vor creste cu maxim 5% anul viitor.
Tot in 2009, piata bunurilor de larg consum din Romania va resimti in mod real primele efecte ale crizei financiare, iar consumatorii isi vor schimba comportamentul devenind mult mai precauti.
"Oamenii vor alege acele branduri care pot sa-si justifice pretul si se vor reorienta de pe segmentul premium catre cel mediu" a declarat reprezentantul companiei de consultanta Daedalus Millward Brown , Daniel Enescu.
Acesta a precizat ca in industria alimentara exista si "castigatori" pe timp de criza, cum ar fi pastele fainoase ale caror vanzari au inceput sa creasca. Potrivit lui Enescu, romanii vor continua sa consume bunuri de baza, dar vor migra catre branduri mai ieftine si frecventa de consum se va reduce.
Mai mult, reprezentantul Daedalus a concluzionat ca desi in lunile octombrie-noimebrie criza nu s-a reflectat in comportamentul consumatorilor, ea va produce schimbari majore din 2009 pentru ca romanii au mai putini bani ca inainte ca urmare a noilor conditii de creditare.
"Majoritatea romanilor au trait mult mai bine decat isi permiteau, dar acest lucru nu se va mai intampla. Avem mai putini bani ca inainte pentru ca ei nu proveneau doar din salarii, ci mai ales din credite si alte surse de finantare" a mai spus Enescu.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: