Modernizarea transportului feroviar din România va dura mai mult decât modernizarea infrastructurii rutiere, în special prin construcția de autostrăzi, dar vestea bună este câ în următorii ani tot mai mulți bani europeni vor fi îndreptați către căile ferate române, spune Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.

”Dacă pe zona rutieră, în ceea ce privește autostrăzile, vedem deja luminița de la capătul tunelului, în domeniul feroviar va mai dura până când acest lucru se va întâmpla, realist vorbind. Facem progrese, cumpărăm noi trenuri pentru prima dată în ultimii 20 de ani, și sper să văd și primul tronson de cale ferată modernizat până la finalul acestui an, pe ruta Curtici-Sighișoara. Vestea cu adevărat bună este că majoritatea garniturilor de tren vor fi modernizate pe bani europeni în următorii ani. Pe viitoarele Programe Operaționale vor veni mai mulți bani europeni pe zona feroviară, decât pe transportul rutier”, a declarat Sorin Grindeanu.

Ministrul a fost prezent vineri în primul ”Tren al Soarelui”, care a circulat pe ruta București – Craiova, una dintre puținele care au fost modernizate recent și unde trenurile pot circula cu o viteză medie de aproximativ 160 km/h.

”București-Constanța este o rută modernizată și unde se circulă cu o garnitură de tren modernizată. Este ceva inedit, dar mi-aș dori ca aceasta să fie normalitatea în următorii ani, nu doar ceva ieșit din comun”, a menționat Grindeanu.

CFR a lansat trenurile speciale destinate românilor care vor să ajungă pe litoralul Mării Negre, noutatea de anul acesta fiind că ”Trenurile Soarelui” vor include și noile vagoane modernizate ale companiei. Mai multe detalii despre aceste trenuri și imagini din noile vagoane în acest articol.

România așteaptă 37 de trenuri de la francezii de la Alstom, ca parte a unui contract finanțat și cu fonduri europene. Primul tren a sosit în România la finalul anului trecut și încă se află în teste după ce, la prima conectare la rețeaua electrică, un scurtcircuit a declanșat un foc. Trenurile noi trec prin proceduri foarte riguroase de testare până la darea propriu-zisă în folosință. Noul tren trebuie să parcurgă 10.000 de km în teste, până să poată fi folosit de călători, aceasta fiind și etapa finală de testare.

”Probabil din această toamnă vor începe să circule noile garnituri. Au fost amânări (…). De peste 20 de ani în România nu s-a cumpărat un tren nou. Este imposibil, având această perioadă, să nu se vadă în degradarea în calitatea transporturilor”, a concluzionat Grindeanu.

Sursa foto: Wall-Street.ro

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri