La 31 mai se încheie perioada de grație pentru e-Factura și încep amenzile.

Vestea bună este că nu-i deloc dificil pentru afaceri să respecte obligațiile și să se conformeze la cerințele ANAF. Primul și cel mai important pas este informarea.

Pe scurt și la obiect despre despre e-Factura

Ce este e-Factura?

e-Factura este factura emisă, transmisă şi primită într-un format electronic structurat de tip XML – sintaxa UBL (Universal Business Logic) care permite prelucrare electronică și automată.

Cine transmite e-Factura?

Toate persoanele juridice: SRL, PFA, ÎI, IF, indiferent dacă sunt sau nu platitoare de TVA.

În ce situații se transmite e-Factura?

Business to Business B2B: când o firmă facturează altă firmă. Se aplică tuturor tranzacțiilor pentru care livrarea sau prestarea are loc pe teritoriul României. Excepție: livrările intracomunitare și exporturile.

Business to Government B2G: când o firmă facturează o instituție e statului.

Business to consumer B2C: când o firma facturează o persoană fizică, doar dacă factura este încasată cu vouchere de vacanță.

Ce fel de documente trebuie transmise?

Orice factură emisă, inclusiv autofacturile.

Nu se transmit: facturile simplificate și bonurile fiscale cu cod de TVA.

Facturile transmise nu se mai pot anula sau modifica. Există doar opțiunile de stornare sau corectare. Se transmit apoi e-Factura storno sau e-Factura corectată cu referință la factura inițială.

Unde se transmite e-Factura?

E-Factura trebuie transmisă în Spațiul Privat Virtual (SPV) al firmei. Pentru accesarea SPV-ul, e necesar un certificat digital înrolat la ANAF.

e-Factura are două componente: transmitere și preluare

Firmele sunt obligate atât să transmită e-Factura în SPV, cât și să preia e-Facturile transmise de furnizori. Și acestea din urmă, tot în SPV se găsesc.

Termene de transmis e-Factura

Maxim cinci zile lucrătoare de la data emiterii.

Amenzi

Până la 31 mai 2024, nu se dau amenzi celor care nu transmit către și / sau nu preiau e-Facturi din SPV.

De la 1 iunie 2024:

  • pentru nerespectarea termenelor limită de transmitere: între 5.000 lei și 10.000 lei pentru contribuabilii mari, între 2.500 lei și 5.000 lei, pentru contribuabilii mijlocii și între 1.000 lei și 2.500 lei, pentru celelalte persoane juridice, precum și pentru persoanele fizice.

De la 1 iulie 2024:

La sancțiunile pentru nerespectarea termenelor limită se adaugă:

  • amendă egală cu 15% din valoarea totală a facturii, pentru nerespectarea obligației de transmitere prin e-factura;
  • amendă egală cu 15% din valoarea totală a facturii, pentru înregistrarea unei facturi de furnizor fără respectarea obligației de transmitere prin e-factura.

Termenele și cuantumurile se pot schimba.

Integrarea automată e-Factura pe factureaza.ro este o soluție completă și intuitivă

e-Facturile se transmit din câteva clicuri, fără formulare anevoioase și fără accesarea SPV-ul. Pentru fiecare e-Factura transmisă, factureaza.ro aduce în cont indexul de încărcare, indexul de descărcare (sau posibilele erori), semnătura și arhiva ZIP de la ANAF.

Există și opțiunea de import automat al e-Facturilor de furnizori. Acestea se preiau din SPV direct în contul firmei pe factureaza.ro, în toate formatele necesare (arhivă zip cu XML și semnătura ANAF, PDF).

În plus, primele trei luni sunt gratuite și fără limitări.

Bonus: Infografic

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri