Potrivit acesteia, principalii beneficiari ai fondurilor structurale vor fi Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), CFR SA, SNCFR Calatori SA, administratiile aeroportuare si cele din porturile fluviale si maritime. In opinia lui Glodeanu, cea mai mare parte a fondurilor respectiv 60% va fi folosita pentru axa prioritara 1, care vizeaza dezvoltarea unui sistem de transport legat de retelele de drumuri si autostrazi ale Uniunii Europene.
De asemenea, 34% din fonduri vor fi destinate modernizarii si dezvoltarii infrastructurii nationale. in ceea ce priveste reteaua feroviara se are in vedere reabilitarea coridorului 4 Curtici - Constanta. Pe langa acestea vor fi folosite fonduri europene si pentru modernizarea aeroporturilor. Expertul Ministerului Transporturilor a mai subliniat ca din 2008 in Romania se va realiza si un sistem de preluare a rezidurilor, apelor uzate de la navele din porturile fluviale si se vor finaliza si proiectele legate de hartile electronice de navigatie.
Din totalul drumurilor nationale, 228 de kilometri (ceea ce reprezinta 1,4%) sunt autostrazi, 5.883 kilometri (adica 36,8%) sunt drumuri europene, 202 kilometri (1,4%) - drumuri cu trei benzi de circulatie si 1.150 de kilometri sunt drumuri cu patru benzi. In raport cu suprafata tarii, Romania are cea mai mica densitate de drumuri din toate statele membre ale UE, adica 33,5 kilometri la 100 de kilometri patrati.
Din Romania, cea mai mare densitate a drumurilor publice o au regiunile Bucuresti -Ilfov - 49,9 kilometri, Nord-Est - 36,5 kilometri si Sud-Est Oltenia - 35,9 kilometri.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: