Consumul de desene animate nu a ramas netransformat de revolutia digitala si avantul online-ului, iar comportamentul a inclinat spre noi medii de consum. De la clasicul format la televizor, copiii au inceput sa urmareasca desene animate in mediul online, pe tablete si smartphone-uri, sub forma vlogurilor sau a clipurilor de pe Youtube, iar consumatorii romani sunt printre cele mai mari si active audiente online din Europa Centrala si de Est, spune Malgosia Chapman, vicepresedinte Brand & Content Engagement Turner pentru Europa Centrala si de Est.

Grupul media Turner Broadcasting System, Inc., apartinand Time Warner, este prezent pe piata romaneasca prin intermediul posturilor de televiziune CNN, TNT, Boomerang si Cartoon Network. In ceea ce priveste consumul de desene animate in Romania, preferintele copiilor este asemanator cu cel al pietelor din regiune, cateva productii fiind printre preferatele acestora, precum Adventure Time, The Amazing World of Gumball sau Teen Titans.

“Totusi, in mediul online se face deosebire intre consumatorul copil roman si ceilalti din regiune. Copiii romani sunt nativi digitali si constituie una dintre cele mai fidele si mari audiente online din regiune”, spune Malgosia Chapman.

Potrivit acesteia, continutul animat nu s-a schimbat din perspectiva caracterelor sau a firelor narative, ci in ceea ce priveste forma, fiind preferate tabletele si smartphone-urile, vlogurile si clipurile video de pe Youtube. “Ben 10 si Fetitele Powerpuff sunt seriale populare, dar un exemplu in acest sens sunt Formidabilele Magiisabii, desene care au fost lansate cu o intreaga gama de aplicatii si vloguri pentru a suplini continutul online si care arata cum s-a schimbat comportamentul de consum si cum aceste device-uri au devenit o a doua natura a acestor nativi digitali”, spune Malgosia Chapman.

Cartoon Network, focus pe anti-bullying

Continutul si programele canalului de desene animate sunt proiectate pentru a-i distra, dar si pentru a atrage atentia acestora catre cauze si teme pozitive, precum prietenia, solidaritatea si acceptarea celorlalti.

O alta tema recent promovata in cadrul postului de televiziune este anti-bullying, un fenomen care, odata cu digitalizarea, a capatat amploare chiar si in randul copiilor. Preocuparea canalului a dus la o colaborare cu Asociatia Telefonul Copilului care a dat nastere campaniei “Clubul Prieteniei”. Proiectul isi propune sa acorde sprijin copiilor si tinerilor afectati de bullying si sa sustina desemnarea unei zile de constientizare a fenomenului in Romania. Anul trecut, Asociatia Telefonul Copilului a acordat sprijin unui numar de peste 1500 de cazuri de tip bullying, cu 25% mai mult decat in 2015.

Potrivit statisticilor inregistrate de catre Asociatia Telefonul Copilului, cei mai afectati de abuzul de tip bullying sunt baietii cu varste cuprinse intre 9 – 12 ani (34,15%), precum si fetele de 9 – 12 ani (23,80%), respectiv 16 – 18 ani (15,03%). Forma de bullying cel mai des intalnita este cea verbala (42,98%), urmata de violenta fizica (38,58%). In 82% dintre situatii, agresiunile au loc in unitatile de invatamant.

Despre decizia postului de televiziune de a se implica intr-o astfel de campanie, Mangosia Chapman spune: “Avem o voce printre copii, care ne plac si aleg sa petreaca timpul cu noi. Avem astfel ocazia sa-i invatam, sa le vorbim despre probleme importante si sa le punem in lumina reflectoarelor. Hartuirea este o astfel de problema si noi suntem capabili sa raspandim vorba despre ea, sa conectam copiii si parintii cu oameni care ii pot ajuta sa o depaseasca. In plus, speram ca demersul nostru sa inspire si alte parti, precum autoritatile nationale sau Guvernul, sa reactioneze in acest sens”.

Pe langa implicarea in aceasta campanie, Cartoon Netwoork isi propune sa previna hartuirea in randul copiilor prin selectarea desenelor animate care se concentreaza in mod principal pe tema prieteniei, mai spune vicepresedintele Turner.

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri