El a adaugat ca aceasta varianta este doar ideea sa si ca nu a fost discutata in amanunt cu premierul, urmand sa se stabileasca daca aceasta va fi considerata fezabila.
Fenechiu a reamintit ca autoritatile europene au aprobat finantarea infrastructurii metroului cu fonduri europene.
"Suntem in discutii cu companiile care lucreaza pe Magistrala 5, intreaga magistrala, si cu cei de la Max Boegl, si cu cei de la Astaldi, pentru a vedea daca dumnealor considera ca pot sa continue aceste contracte dupa normele si exigentele Comisiei Europene. Dupa cum stiti, Comisia Europeana ne cere contracte clare, fara ordine de variatii mari, lucrari de calitate si executate in timp. Daca isi vor asuma aceste lucruri, cele doua companii, cu siguranta in cel mai scurt timp vom demara activitatea, pe bani europeni. Daca nu, nu", a mai spus Fenechiu.
Metrorex a semnat in martie 2011 un contract pentru executia tronsonului Raul Doamnei-Eroilor al Magistralei 5 de metrou cu un consortiu condus de compania italiana Astaldi, termenul prevazut la vremea respectiva pentru deschiderea tronsonului fiind 2014.
Contractul are valoarea de 215 milioane euro, fara TVA. Tronsonul va avea noua statii, in lungime de 6,2 kilometri, si va deservi 200.000 de locuitori.
In aprilie 2011, asocierea Max Boegl Romania-Max Boegl Germania a fost selectata pentru constructia statiei si depoului Valea Ialomitei, parte a Magistralei 5, pentru 231,67 milioane lei.
Intrebat in luna martie despre Magistrala 6, Fenechiu spunea ca acest tronson se afla in stadiul de proiectare, fiind vizata atragerea de fonduri europene pentru finantarea lucrarilor.
Administratorul retelei de metrou a lansat in mai 2012 anuntul de intentie pentru licitatia privind constructia Magistralei 6, potrivit caruia linia ar fi urmat sa fie pusa in functiune in 2017-2018, iar valoarea estimativa a contractului era de 1,05 miliarde euro, fara TVA.
Metrorex a incheiat la finele lui 2011 un contract de 66,6 milioane euro cu asocierea Padeco (Japonia)/Oriental Consultants (Japonia)/Metroul SA Romania/Seneca Group International/Systra (Franta) pentru consultanta la legatura retelei de metrou cu Aeroportul Otopeni.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: