Pe ultimele zece locuri in studiu se se afla Polonia/Irlanda, Romania, Japonia, Spania, Franta, Coreea de Sud, Croatia/Italia, Portugalia, Grecia si Ungaria.
India s-a mentinut pe prima pozitie, cu de 123 puncte, sub recordul de 137 de puncte stabilit tot de statul asiatic in 2006, la un an de la lansarea sondajului trimestrial al Nielsen. India este urmata de Arabia Saudita, Filipine/Indonezia, Brazilia/China, Thailanda/ Malaezia, Emiratele Arabe Unite, Hong Kong, Peru, Columbia/Norvegia si Egipt.
La nivel global, increderea consumatorilor a urcat usor fata de trimestrul al patrulea al anului trecut, indicatorul avansand cu cinci puncte, la 94 de puncte, sustinut de o revenire puternica in SUA.
Aproape 55% din persoanele consultate au descris ca buna sau excelenta starea finantelor personale pentru urmatoarele 12 luni, in urcare de la 52% in trimestrul anterior, in timp ce 33% au indicat ca este o perioada potrivita pentru a cumpara bunuri pe care le doresc.
Cresterea increderii in SUA, de noua puncte, la 92 de puncte, cel mai ridicat nivel din trimestrul al treilea din 2007 a depasit cresterile din majoritatea celor 56 de tari analizate.
Asia Pacific a fost in primul trimestru regiunea cu cea mai ridicata incredere din lume, urmata de America Latina.
Ungaria a ramas din nou pe ultima pozitie in privinta increderii consumatorilor, chair daca situatia s-a imbunatatit usor fata de trimestrul anterior.
Tara a fost afectata de incertitudinile privind asigurarea unui pachet preventiv de ajutor financiar de la UE si FMI.
Studiul a fost realizat in perioada 10-27 februarie, prin intervievarea a 28.000 de persoane in 56 de tari.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: