El a explicat ca lucrurile merg bine atunci cand exista seriozitate, iar pe cei care ii acuza ca nu a facut nimic ii intreaba ce era in zona unde vineri a fost dat in folosinta un tronson din Centura municipiului Constanta.
"Atunci cand este seriozitate se face treaba. A fost seriozitate in reanalizarea contractelor care nu merg, s-a demonstrat ca a fost eficienta, s-a promis ca se termina pana in 30 septembrie, s-a finalizat. Sper ca si la Arad-Timisoara sa ramanem in grafic. Iar pentru cei care spun ca nu s-a facut nimic in anii acestia, ii intreb ce era in 22 decembrie 2008 cand am preluat guvernarea, aici, pe acest tronson. Nu exista nimic, se semnase doar contractul, asa cum s-a semnat si astazi suntem cu autostrada asa cum am precizat, finalizata pe kilometri pe care i-am mentionat si cu traficul greu scos din municipiul Constanta", a mai spus premierul.
La randul sau, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a spus ca dupa scoaterea traficului greu din municipiului masinile de mare tonaj nu vor mai intra in Portul Constanta pe la portile 5 si 6.
"Asa cum am promis, pe 30 septembrie traficul greu din municipiu este scos complet. Traficul greu va fi inchis pentru portile 5 si 6 ale portului, ramanand deschis doar pe poarta 7", a explicat Anca Boagiu.
Ea a mai spus ca prin investitiile facute in tronsoanele de autostrada din judetul Constanta au fost create in mod direct 1.700 de locuri de munca si au fost achizitionate materiale de constructii in valoare de peste 150 de milioane de euro.
"Prin investitiile facute pana acum in tronsoanele de autostrada in judetul Constanta putem discuta de 1.700 de locuri de munca ce au fost create direct, multiplicati cu cinci ce cream noi in sectorul constructiilor de drumuri si sunt indirect create alte 8.500 de locuri de munca la toti furnizorii, prestatorii de servicii. Totalul sumelor investite pana in acest moment in materiale de constructii este de 156 de milioane de euro. Deci, iata ca statul roman, prin proiectele de investitii pe care le face, castiga. Si noi stim care este importanta pe care o are ministerul nostru in ceea ce priveste cresterea economica din Romania", a afirmat Anca Boagiu.
Ministrul Transporturilor a mai spus ca dupa modernizarea caii ferate dintre Bucuresti si Constanta si dupa ce aceasta ruta poate fi parcursa in aproximativ doua ore si jumatate a fost inregistrata o crestere a numarului de pasageri in perioada de vara cu 40 la suta.
Emil Boc si Anca Boagiu au pornit apoi pe bucata de centura inagurata vineri, continuand drumul tot pe autostrada, catre Murfatlar, pe sensul opus celui inaugurat la sfarsitul lunii iulie. La finalul calatoriei, premierul s-a declarat incantat de calitatea lucrarii.
Intrebat daca aceasta portiune ar fi trecut testul cu paharul de apa pe bordul masinii, Emil Boc a spus: "Nu am condus eu, dar trece testul cu paharul fara probleme, calitatea lucrarilor arata ca e in regula".
El a stat de vorba apoi cu reprezentantii constructorilor si cu cei ai Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Constanta, care i-au spus ca in vara anului viitor se va putea circula pe autostrada de la Bucuresti pana la Constanta, chiar si intre Cernavoda si Medgidia, dar aici masinile vor folosi doar un singur sens de mers.
Premierul le-a reprosat apoi constructorilor, mai in gluma, mai in serios, ca nu sunt niciodata multumiti de vreme si ca ar cauta tot felul de scuze.
"Cand vine ploaia, va plangeti ca nu puteti lucra din cauza ploii, cand nu vine ploaia e prea seceta. Lasa, va fi bine. Trebuie sa va tineti de cuvant si in privinta celorlalte angajamente. Spor la treaba", a spus Boc la finalul vizitei efectuate pe santierul autostrazii din judetul Constanta.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: