Posta Romana va contesta in instanta amenda de 24 de milioane de euro hotarata Consiliul Concurentei, oficialii companiei considerand aceasta decizie ca fiind nejustificata si luata in baza unui raport de investigatie incomplet, motiv pentru care o va contesta in instanta.

In ceea ce priveste amenda anuntata de Consiliul Concurentei, Posta Romana considera decizia de sanctionare ca fiind netemeinica.
Compania asteapta motivatia si fundamentarea deciziei, urmand ca in termen de 30 de zile de la primirea acesteia sa actioneze in consecinta, respectiv sa conteste decizia Consiliului Concurentei la Curtea de Apel, Sectia Contencios Administrativ.

“C.N. Posta Romana S.A. este consecventa cu pozitia avuta in cadrul audierilor din Plenul Consiliului Concurentei, ca urmare a incheierii raportului de investigatie privind acuzatia de abuz de pozitie dominanta. Compania considera concluziile raportului Consiliului Concurentei a nu fi in concordanta cu abordarea comunitara in ceea ce priveste tratamentul discriminatoriu de pret. Astfel, nu este vorba de un comportament abuziv ci de un comportament concurential normal, iar analiza efectuata in legatura cu incalcarea art. 6 lit. c este neconforma cu jurisprudenta comunitara”, afirma reprezentantii companiei.

Potrivit anchetei Consiliul Concurente, Posta Romania ar fi oferit tarife preferentiale acordat Infopress, in raport cu concurentii.

Posta Romana mentioneaza ca aplicarea discountului de 37,5% a fost conditionat de efectuarea unui volum anual de 36 milioane de trimiteri.

“Mai mult, compania a transmis o oferta similara marilor emitenti de trimiteri de publicitate prin posta, oferta respinsa de catre acestia. In ceea ce priveste reducerile tarifare, cadrul legislativ secundar emis de ANCOM (Decizia Presedintelui ANRC nr. 88/2004 privind desemnarea furnizorului de serviciu universal in domeniul serviciilor postale si Decizia ANRCTI nr. 2858/2007) permitea, la momentul aplicarii reducerilor, adoptarea si fundamentarea politicii de discount la care se face referire”, mai spun oficialii Postei.

Astfel, managementul companiei considera ca raportul CC nu aduce suficiente probe pentru a conchide ca C.N. Posta Romana S.A. a incalcat art. 6 lit. C din Legea Concurentei si anume „aplicarea, in privinta partenerilor comerciali, a unor conditii inegale la prestatii echivalente, provocand in acest fel, unora dintre ei, un dezavantaj in pozitia concurentiala” compania urmand sa conteste decizia in instanta.

Consiliul Concurentei a decis pe 17 decembrie sa sanctioneze Compania Nationala Posta Romana (CNPR) cu o amenda de 103,3 milioane lei (24,06 milioane euro), reprezentand 7,2% din cifra de afaceri realizata pe 2009, pentru abuz de pozitie dominanta, conform Mediafax.

Investigatia finalizata de Consiliul Concurentei a urmarit doua posibile incalcari ale legii, privind abuzul de pozitie dominanta al CNPR prin politica sa de acordare a reducerilor tarifare pentru furnizarea unor servicii postale.

"Este vorba de acordarea unui tratament preferential companiei Infopress Group SA in perioada 2005 -2009 pe piata serviciului postal standard de trimitere interna de publicitate prin posta adresata (numit si serviciul Infadres), extins si pe piata serviciului de corespondenta comerciala, precum si acordarea reducerilor tarifare in mod discriminatoriu intermediarilor pentru prestarea de servicii postale standard de corespondenta comerciala si Infadres, anunta Consiliul Concurentei.

Consiliul Concurentei a declansat, in perioada 2005 - 2009, patru investigatii referitoare la posibile abuzuri savarsite de CNPR, acestea fiind conexate intr-o una singura investigatie.


Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri