Piata analgezicelor orale eliberate fara prescriptie medicala, sub forma solida, a inregistrat o stagnare: crestere de 3,1% in valoare, pana la 152 de milioane de lei, respectiv o scadere de 8% in volum, adica 38 de milioane de unitati.
"In cadrul segmentului, gama Ibalgin comprimate a avut cel mai spectaculos ritm de crestere in perioada raportata, respectiv 64% in volum (pana la 600.000 de unitati) si 58% in valoare (pana la 4,2 milioane de lei)", potrivit unui comunicat de presa emis de Sanofi-Aventis.
Anul acesta, compania franceza a mai lansat alte doua forme de prezentare ale aceluasi medicament - Ibalgin Rapid (400 mg) si Ibalgin 200 mg. "Anul viitor ne vom concentra pe cresterea tuturor brandurilor din gama, cu o atentie sporita acordata utilizatorilor fideli”, a declarat Marius Topala (foto), director consumer healthcare in cadrul Sanofi-Aventis.
Sanofi-Aventis este lider pe piata de analgezice OTC orale, forme solide, cu o cota de piata de 41% in valoare si 40% in volum (ianuarie-august 2010), potrivit datelor emise de reprezentantii companiei.
Ibalgin (200 mg) este destinat adultilor si adolescentilor cu varsta peste 12 ani. Doza maxima recomandata este de 6 comprimate pe zi. Medicamentul este disponibil in cutii cu 12 si 24 comprimate filmate, in toate retelele mari de farmacii. In farmacie, o cutie de Ibalgin cu 12 comprimate costa in jur de 9 luni, pe cand cea cu 24 de pastile - aproape 18 lei, ambele avand gramajul de 200 miligrame.
Promovare de 180.000 de euro
Produsul va beneficia si de o campanie de lansare, atat in reviste consacrate, cat si in farmacii, desfasurata in perioada noiembrie-decembrie 2010, cu o valoare de rate card de 180.000 de euro.
Publicul-tinta principal al campaniei de promovare este format din persoanele tinere de pana in 35 de ani, cu o viata activa, care se confrunta cu dureri uzuale, de intensitati moderate. Medicamentul are efect antiinflamator, antipiretic si analgezic.
Gama de produse Ibalgin este completata de Ibalgin Baby - sub forma unei suspensii orale pediatrice eliberata pe baza de prescriptie medicala, precum si de Ibalgin Gel.
Lupta pe piata durerii: ce medicamente au cele mai mari vanzari
Per ansamblu, piata de analgezice isi va continua declinul inregistrat in ultimii ani si in 2010, scaderea inregistrata anul trecut fiind de 9%, pe fondul “orientarii consumatorilor de tablete analgezice din zona OTC-urilor catre cele premium”, dupa cum au explicat oficialii Sanofi-Aventis in cadrul unei conferinte de presa din vara aceasta.
Potrivit datelor furnizate la momentul respectiv, o buna parte (40%) din incasarile obtinute de OTC-uri sunt realizate de vanzarile de analgezice (contra durerii), segment in care compania franceza este prezenta pe piata locala cu "brandul-vedeta" Ibalgin, concurent direct pentru Nurofen.
"Piata analgezicelor va ramane pe loc anul acesta, poate doar sa scada putin. In ultimii ani, a scazut foarte mult, deci nu cred ca putem ajunge mai jos de atat", a spus Topala vara aceasta.
In ceea ce priveste rezultatele asteptate anul acesta, Dan Ivan, seful Sanofi-Aventis Romania, a declarat ca va fi o performanta daca se va atinge nivelul inregistrat in 2009. Anul trecut, compania franceza a realizat afaceri pe piata romaneasca de 194 de milioane de euro, incluzand rezultatele Zentiva, companie achizitionata anul trecut.
![](https://www.wall-street.ro/image_thumbs/thumbs/04c/04cbda33ed7d45f674558c984f86aea3-1064x540-00-85.jpg?v=1720048910)
Citeste si: Durerea de cap se scumpeste. Algocalmin se va da doar cu reteta.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: