Importatorul si producatorul de medicamente francez Sanofi-Aventis, liderul pietei de profil in Romania, si-a propus ca pana la sfarsitul anului viitor sa vanda 70.000 de cutii din analgezicul pe baza de ibuprofen Ibalgin.
Conform datelor companiei de cercetari si analize de piata Cegedim Romania, segmentul reprezentat de ibuprofen (substanta activa contra durerilor si inflamatiilor - n. red.) a asigurat in perioada septembrie 2009 - august 2010 cea mai importanta crestere (+25% in valoare).

Piata analgezicelor orale eliberate fara prescriptie medicala, sub forma solida, a inregistrat o stagnare: crestere de 3,1% in valoare, pana la 152 de milioane de lei, respectiv o scadere de 8% in volum, adica 38 de milioane de unitati.

"In cadrul segmentului, gama Ibalgin comprimate a avut cel mai spectaculos ritm de crestere in perioada raportata, respectiv 64% in volum (pana la 600.000 de unitati) si 58% in valoare (pana la 4,2 milioane de lei)", potrivit unui comunicat de presa emis de Sanofi-Aventis.

Anul acesta, compania franceza a mai lansat alte doua forme de prezentare ale aceluasi medicament - Ibalgin Rapid (400 mg) si Ibalgin 200 mg. "Anul viitor ne vom concentra pe cresterea tuturor brandurilor din gama, cu o atentie sporita acordata utilizatorilor fideli”, a declarat Marius Topala (foto), director consumer healthcare in cadrul Sanofi-Aventis.

Sanofi-Aventis este lider pe piata de analgezice OTC orale, forme solide, cu o cota de piata de 41% in valoare si 40% in volum (ianuarie-august 2010), potrivit datelor emise de reprezentantii companiei.

Ibalgin (200 mg) este destinat adultilor si adolescentilor cu varsta peste 12 ani. Doza maxima recomandata este de 6 comprimate pe zi. Medicamentul este disponibil in cutii cu 12 si 24 comprimate filmate, in toate retelele mari de farmacii. In farmacie, o cutie de Ibalgin cu 12 comprimate costa in jur de 9 luni, pe cand cea cu 24 de pastile - aproape 18 lei, ambele avand gramajul de 200 miligrame.

Promovare de 180.000 de euro

Produsul va beneficia si de o campanie de lansare, atat in reviste consacrate, cat si in farmacii, desfasurata in perioada noiembrie-decembrie 2010, cu o valoare de rate card de 180.000 de euro.

Publicul-tinta principal al campaniei de promovare este format din persoanele tinere de pana in 35 de ani, cu o viata activa, care se confrunta cu dureri uzuale, de intensitati moderate. Medicamentul are efect antiinflamator, antipiretic si analgezic.

Gama de produse Ibalgin este completata de Ibalgin Baby - sub forma unei suspensii orale pediatrice eliberata pe baza de prescriptie medicala, precum si de Ibalgin Gel.

Lupta pe piata durerii: ce medicamente au cele mai mari vanzari

Per ansamblu, piata de analgezice isi va continua declinul inregistrat in ultimii ani si in 2010, scaderea inregistrata anul trecut fiind de 9%, pe fondul “orientarii consumatorilor de tablete analgezice din zona OTC-urilor catre cele premium”, dupa cum au explicat oficialii Sanofi-Aventis in cadrul unei conferinte de presa din vara aceasta.

Potrivit datelor furnizate la momentul respectiv, o buna parte (40%) din incasarile obtinute de OTC-uri sunt realizate de vanzarile de analgezice (contra durerii), segment in care compania franceza este prezenta pe piata locala cu "brandul-vedeta" Ibalgin, concurent direct pentru Nurofen.

"Piata analgezicelor va ramane pe loc anul acesta, poate doar sa scada putin. In ultimii ani, a scazut foarte mult, deci nu cred ca putem ajunge mai jos de atat", a spus Topala vara aceasta.

In ceea ce priveste rezultatele asteptate anul acesta, Dan Ivan, seful Sanofi-Aventis Romania, a declarat ca va fi o performanta daca se va atinge nivelul inregistrat in 2009. Anul trecut, compania franceza a realizat afaceri pe piata romaneasca de 194 de milioane de euro, incluzand rezultatele Zentiva, companie achizitionata anul trecut.



Citeste si: Durerea de cap se scumpeste. Algocalmin se va da doar cu reteta.
Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri