Proaspat semnat contractul de finantare de 10 milioane de euro de la IFC, divizia de investitii a Bancii Mondiale, suma care asigura jumatate din valoarea investitiilor pentru urmatorii trei ani, actionarii lantului de clinici MedLife sunt cu ochii pe achizitii care sa ii aduca mai aproape de telul propus pentru 2013: 20 de hiperclinici si cinci spitale specializate. Care sunt variantele de lucru in momentul de fata?
La doua saptamani de la ultima achizitie – preluarea a 80% din pachetul de actiuni al unei policlinici din Brasov, Mihai Marcu (foto), presedintele Consiliului de Administratie al MedLife vorbeste despre planurile de deschideri pentru urmatoarea perioada, investitii sustinute din programul investitional de 20 de milioane de euro. Jumatate din fonduri au venit de la IFC, care detine 12,75% din companie.

“Ne-am angajat sa deschidem inca patru unitati spitalicesti, precum si cinci farmacii PharmaLife (brand propriu – n. red.)”, a spus Marcu, intr-o conferinta de presa care anunta incheierea contractului de finantare a celor 10 milioane de euro acordate de IFC.

Mai precis, este vorba despre dezvoltarea unui spital de mari dimensiuni care va include o unitate de primiri urgente, in imediata vecinatate a Spitalului de Urgenta Floreasca. Unitatea, care ar putea sa fie data in folosinta in primavara lui 2011, va cuprinde cinci sali de operatie si 140 de paturi, suprafata totala fiind de 9.500 de metri patrati.

Un al proiect de anvergura este deschiderea, pana la sfarsitul acestei veri, a unei hiperclinici in Brasov, pe o suprafata de 2.800 de metri patrati; in a doua etapa a investitiei de la Brasov, alaturi de hiperclinica va fi deschis si un spital privat. Tot in provincie, de data aceasta la Cluj, MedLife ar urma sa deschida o clinica si un mic spital specializat.

In plus, pana la sfarsitul anului, oficialii MedLife au anuntat ca vor inaugura un spital de chirurgie urologica, a carui amenajare costa 2-2,5 milioane de euro, plus costurile echipamentelor. Noul spital este situat intr-o zona centrala a Bucurestiului, pe bulevardul Ferdinand.

Marcu urmareste prin aceste achizitii atat consolidarea pozitiei in piata, prin detasarea de concurenta directa – Medicover si CMU -, si castigarea de cota de piata, in conditiile in care, potrivit propriilor estimari, operatorul are “o felie” din piata de 6-7%. “Piata privata de servicii medicale este inca una foarte mica si extrem de segregata. In tarile din vest, unele lanturi de clinici ajung sa aiba cote de piata de 17-20%”, a explicat Mihai Marcu.

Pentru urmatorii trei ani, obiectivul este ca reteaua MedLife sa cuprinda 20 de hiperclinici si 4-5 spitale specializate, expansiunea fiind alimentata atat prin achizitii, cat si prin proiecte proprii, de tip greenfield (de la zero).

Cat despre posibilele achizitii, Marcu a spus ca “Euroclinic din Bucuresti este un deal (tranzactie – n. red.) interesant”, dar ca nu poate comenta mai multe pe aceasta tema. Intr-o discutie cu reporterul Wall-Street, Marcu a apreciat ca Euroclinic este un business foarte serios, care “poate fi interesant pentru consolidare”.

Rezervat in declaratii a fost si in privinta clinici Pelican din Oradea, despre care a declarat ca, la fel, este un deal interesant si un spital “foarte bine facut”. Marcu a mai spus ca spitalul Pelican are dezavantajul de a fi amplasat in Oradea, un oras care nu este “imediat dupa Bucuresti, cum sunt de exemplu Constanta, Timisoara sau Cluj-Napoca” si ca reprezinta o “investitie foarte serioasa”.

O a doua varianta de expansiunea este cea a proiectelor de tip greenfield. “Pretul de achizitie a unei firme este mai mare decat daca faci un proiect de la zero. Problema se pune ca trebuie sa castigi cota de piata in detrimentul concurentei, iar aici sunt niste costuri”, a explicat seful de la MedLife.

In privinta finantarii, Marcu a declarat ca nu exista probleme si ca in cazul in care ar fi nevoie de sume mai mari pentru dezvoltarea afacerii, se va gandi la surse precum listarea la bursa, contractarea de credite si chiar vanzarea din pachetul de 51% de actiuni detinute de familia Marcu. Restul de 36,25% din actiuni este controlat de SGAM Eastern Europe, fondul privat de investitii al Societe Generale Asset Management.

“Ne gandim la listare inca de pe vremea cand IFC a intrat in actionariat (IFC a cumparat 20% din actiunile MedLife in 2006) si intre timp am tot gasit variante de finantare, dar daca vom avea nevoie de sume mai mari, atunci ne vom gandi serios la listare”, a spus Mihail Marcu. Seful CA al MedLife a adaugat ca in conturile furnizorului de servicii medicale au existat intotdeauna “cateva milioane de euro” si ca doreste sa mentina un nivel cat mai ridicat al fluxului de lichiditati.

Din acest punct de vedere, farmaciile deschise in cadrul clinicilor – PharmaLife, sunt unele dintre sursele generatoare de cash. “Farmaciile noastre vand de bubuie pentru ca in fiecare zi tratam 3.000-3.500 de clienti carora le este mult mai usor sa cumpere medicamente pe loc, de la noi”. Proiectul PharmaLife a fost demarat anul acesta, iar in urmatoarea perioada vor fi deschise inca cinci farmacii in cadrul unitatilor medicale MedLife.

Pentru deschiderea unei farmacii, MedLife investeste in jur de 100.000 de euro, dintre care 60.000-70.000 sunt alocati cumpararii licentei, iar restul – stocului. “O farmacie PharmaLife intra pe break-even (cheltuielile egaleaza veniturile) intr-o saptamana daca este bine gestionata”, a mai spus Marcu.

MedLife a fost infiintat in urma cu 14 ani si in prezent detine 15 hiperclinici, 5 laboratoare, 28 de centre generaliste, 6 centre cu specializare unica si 110 de clinici medicale partenere - in Bucuresti si in tara. Anul trecut, SGAM a intrat in actionariatul operatorului de servicii medicale private prin preluarea unui pachet de 36% din actiuni. Restul actiunilor sunt detinute de familia Marcu si de IFC.

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri