29 Iunie 2010

Constructorii mizeaza pe renegocierea preturilor pentru a-si imbunatati lichiditatea



Mai mult de jumatate (63%) din reprezentantii industriei constructiilor considera renegocierea preturilor principala masura de imbunatatire a lichiditatii, in servicii se pune accentul atat pe renegocierea preturilor, cat si pe reesalonarea platilor, iar industria bunurilor de consum se axeaza pe renegocierea preturilor si pe discountul la termene mici de plata, potrivit unui studiu al companiei de consultanta Horvath&Partners.
Potrivit studiului, 57% din respondenti considera ca lichiditatea este extrem de importanta pentru buna functionare a companiei, iar 81% dintre participanti considera ca in ultimul an s-a inregistrat intensificarea aplicarii sistematice a Working Capital Management. Avantajul competitiv si capacitatea de a dispune de lichiditati in detrimentul creditarii sunt premisele pentru optimizarea structurala a Working Capital.

Din studiu reiese clar practica companiilor din Romania de a efectua platile catre furnizori cu o intarziere considerabila - plata se realizeaza in medie in aproximativ 208 zile pentru industria farmaceutica si cea de telecomunicatii - pentru a compensa colectarea dificila a creantelor in 110, respectiv 96 de zile.

Mai mult, 27% din respondentii la studiu considera domeniul creantelor ca avand cel mai mare potential de imbunatatire a lichiditatii. In contextul economic actual, doua treimi din companiile participante la studiu considera definirea procesului de monitorizare a creantelor, acordarea de limite fixe de creditare si implementarea unor proceduri clare de preaviz ca fiind cele mai sigure metode de recuperare.

In companiile din Romania, creantele se recupereaza in medie in 78 zile. Cel mai bine la acest capitol sta industria de retail (34 zile).
In privinta optimizarii stocurilor, companiile trebuie sa puna accentul pe masuri strategice si operationale pentru a reduce lichiditatea blocata in materiile prime, produse semifabricate si finite, precum si pe planificarea mai exacta a vanzarilor, consolidarea bazei de furnizori si reducerea numarului de variante ale produselor.

In companiile din Romania, marfa ramane pe stoc in medie 32 zile.

Studiul, desfasurat in parteneriat cu compania Valoris,
a fost realizat pe un esantion de 143 de chestionare si pe datele financiare de la 300 de companii din Romania.



Citeste si