Consumul mediu anual de placi ceramice in Romania se situeaza sub media majoritatii tarilor din Europa, la 1,2 mp pe cap de locuitor, potrivit analizei Cesarom, care arata si ca romanii isi schimba gresia si faianta o data la 20 de ani.
Pe primele locuri in Europa in ceea ce priveste consumul mediu anual de placi ceramice pe cap de locuitor se afla Spania si Grecia, unde valorile se situeaza la 5,26 mp de placi ceramice si respectiv 4,7 mp, informeaza NewsIn.

Potrivit producatorului autohton de gresie si faianta, criza economica a afectat insa si aceste doua tari, consumul de placi ceramice fiind in scadere. In acelasi timp, italienii cumpara in medie anual aproximativ 3 mp de gresie si faianta pe cap de locuitor, in timp ce in Polonia consumul este de 2,8 mp.

“Romania, cu un consum mediu anual de 1,2 mp placi ceramice pe cap de locuitor, se situeaza in apropierea Germaniei, unde se achizitioneaza 1,35 mp de gresie si faianta anual per capita. Consumul scazut de placi ceramice de pe piata locala se justifica prin puterea scazuta de cumparare, prin lipsa infrastructurii si a utilitatilor in mediul rural”, a declarat directorul comercial al Cesarom, Eduard Macarescu.

Analiza Cesarom mai arata ca in ceea ce priveste achizitiile strict efectuate, romanii cumpara gresie si fainta in valoare medie de 750 de lei, fapt ce se traduce printr-o cantitate totala de 30 mp la un pret mediu de 25 lei pe metrul patrat. Aceasta investitie are loc, potrivit estimarilor companiei o data la 20 de ani, interval de timp asemanator cu cel al majoritatii europenilor.

“In Germania de obicei se folosesc placi ceramice simple de culoare alba iar schimbarea lor are loc, in medie, o data la 30 de ani. Consumul scazut de gresie si fainta al germanilor se justifica prin conservatorismul acestora. In Italia oamenii obisnuiesc sa foloseasca modele de placi ceramice mai sofisticate iar in medie schimbarea placilor se realizeaza cel putin o data la 20 ani”, a mai spus Macarescu.

Potrivit studiului, in momentul achizitiei, 65% dintre romani opteaza pentru magazinele specializate si doar 35% se indreapta catre magazinele de bricolaj existente pe piata din Romania. Analiza arata ca 24% dintre romanii care isi schimba gresia si faianta aleg placi de culoare bej, in timp ce 22% opteaza pentru nuante de albastru. Maro si verde sunt alte doua tonuri cu mare cautare pe piata locala, in proportie de 17%, respectiv 11%.

In ceea ce priveste profilul cumparatorilor de gresie si faianta de pe piata autohtona, oficialii Cesarom au declarat ca 70% dintre acestia sunt casatoriti. De asemenea, decizia de cumparare si alegerea placilor este luata, in peste 70% din cazuri, de catre femei cu varste cuprinse intre 30 si 50 ani, cu studii medii sau superioare si cu venituri medii.

Pentru alegerea placilor ceramice dorite, romanii se ghideaza in primul rand dupa criterii estetice, insa un alt factor deosebit de important este pretul pe metrul patrat.

Conform estimarilor companiei, piata din Romania revine in proportie de 50% faiantei cu dimensiuni de 20x30 cm si gresiei de 30x30 cm. Cu toate acestea, potrivit oficialilor companiei, formatele mai mari castiga treptat teren, intre ele remarcandu-se faiantele cu dimensiuni de 25x40 cm sau 20x40 cm dar si gresiile de 45x45 cm.

Cesarom a devenit, incepand cu 2004, membra a grupului austriac Lasselsberger, unul dintre cei mai importanti producatori europeni si mondiali de placi ceramice (gresie, faianta, decoruri). Odata cu intrarea in grupul Lasselsberger, compania si-a schimbat numele in Lasselsberger SA, dar a pastrat marca de produs Cesarom.
Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri