Proiect esuat
Cum produsele romanesti s-au dovedit a fi putin surprinzatoare chiar si pentru romani, incercarile de a gasi o identitate distincta pentru marfurile realizate in tara noastra dateaza inca din 2000. Atunci, asociatiile de producatori s-au gindit sa realizeze un program prin care sa-i convinga pe romani sa cumpere produse autohtone. Este vorba despre Programul Fabricat in Romania, prin care oamenii de afaceri incercau sa echilibreze balanta comerciala care inclina tot mai mult inspre importuri. De asemenea, se urmarea si largirea pietelor de desfacere pentru producatorii autohtoni puternic concurati de intreprinzatorii straini. Programul nu a trecut insa nici de faza de inceput, fiind rapid inabusit de neintelegerile dintre membri. Era un program foarte bun, care pornise excelent. Problema a fost ca s-a intrat intr-un cerc vicios: nu aveam bani de promovare pentru ca nu aveam suficienti membri cotizanti, si nu gaseam membrii cotizanti pentru ca nu se facea promovare. Astfel incit, la inceput au existat oameni care au cotizat, dar au vazut ca nu se intimpla nimic, nu au nici un beneficiu si au incetat sa mai dea bani. Daca aveam putin sprijin si din partea guvernului, probabil ca programul ar fi mers in continuare, ne-a declarat Aurel Popescu, presedintele Rompan, organizatie ce facea parte din Asociatia pentru Promovarea Produselor si Serviciilor - Romania, adica structura care a initiat Proiectul Fabricat in Romania.
Lansare sub alta forma
Cum din proiectul initial Made in Romania nu a mai ramas decit un site si citeva etichete pe care unii producatori au dreptul sa le foloseasca, anul acesta, UGIR 1903 vrea sa relanseze programul. Sub o alta forma insa.
Vom lansa programul pe la jumatatea lunii octombrie, atunci cind vom instala si centrele de finantari de afaceri, ne-a declarat Stelian Dorobantu, director general in cadrul UGIR 1903. Potrivit acestuia, centrele de finantari vor avea rolul de a sustine producatorii romani in ceea ce priveste strategiile de marketing. Mai precis, cu ajutorul specialistilor din aceste centre, producatorii vor depista care sint pietele din Romania unde si-ar putea vinde cu succes produsele, putind stabili astfel lantul de distributie al marfurilor respective. De-abia intr-o a doua faza a produsului se vor identifica si acele piete externe unde marfurile autohtone ar putea avea succes.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: