26 Mai 2009

Kraft Foods: Increderea consumatorilor intr-un brand va ramane esentiala in decizia de cumparare



Kraft Foods Romania, cel mai important jucator de pe piata cafelei si ciocolatei, a inregistrat in primul trimestru al acestui an o crestere a vanzarilor de cafea Jacobs de peste 10%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Compania se asteapta pentru acest an la o incetinire a ritmului de crestere a pietei locale de cafea si la o mentinere a orientarii consumatorilor catre brandurile de calitate, in ciuda contextului economic actual, spune Doina Cavache, corporate affairs manager al Kraft Foods Romania.
Potrivit datelor furnizate de companie, Kraft Foods Romania este lider pe piata locala a cafelei cu brandul Jacobs, situandu-se totodata in top si pe segmentul de cafea prajita si macinata cu marca Jacobs Kronung.

“Ne asteptam la o mentinere a orientarii consumatorului catre produsele de calitate. Consumatorii se vor orienta spre produsele ce ofera cel mai bun raport calitate/pret. Increderea acestora intr-un brand este si va ramane un factor important in decizia de cumparare. Consumatorul roman nu va renunta la consumul cafelei pentru ca acesta reprezinta o traditie, un ritual cu beneficii atat emotionale, cat si functionale. Totusi, cresterea va fi mai redusa fata de anul anterior”, a declarat, pentru Wall-Street, Doina Cavache.

Daca in 2008, piata cafelei din Romania a raportat o crestere atat in volum, cat si in valoare, fiind estimata la aproximativ 255 mil. euro, in acest an Kraft Foods se asteapta la o incetinire a ritmului de crestere, pana in 10%. Cel mai mare avans l-a inregistrat segmentul de specialitati de cafea, ce reprezinta aproape 20% din volumul total al vanzarilor in 2008.

In Romania, consumul de cafea per capita este de 2 kg, in timp ce media la nivelul Europei de Vest se ridica la 3,5 kg, conform datelor Euromonitor.

Pe de alta parte, activitatile de marketing sunt si in acest an una din prioritatile companiei, care “va continua sa ramana in topul investitorilor de media”, potrivit Doinei Cavache.

“Jacobs este cel mai mare beneficiar al investitiilor de marketing din categoria cafea. Vom continua sa utilizam si in 2009 comunicarea integrata de marketing, cu scopul de a aduce marcile noastre in viata de zi cu zi a consumatorului.

Canalul de comunicare cel mai puternic va ramane TV-ul. Dar, in functie de target, Internetul, radio-ul si presa vor face parte din comunicarea cu consumatorii. In plus, momentul deciziei finale, cel in care consumatorul se afla in fata raftului, va fi valorificat prin extinderea comunicarii brandului la nivel de magazin”, explica oficialul Kraft Foods Romania.

Kraft Foods Romania s-a situat pe locul sapte in topul celor mai importanti zece clienti de publicitate in 2008, alocand 112,58 milioane de euro la rate card.

Principalii competitori ai Kraft Foods pe plan local sunt Strauss, Nestle, Cafea Fortuna si Tchibo, potrivit datelor MEMRB, jucatori care detin impreuna o cota valorica de 86% din totalul pietei de cafea macinata.

Kraft comercializeaza produse alimentare in peste 150 de tari din intreaga lume. Printre marcile Kraft se numara: branzeturile, semipreparatele si dressing-urile Kraft, mezelurile Oscar Mayer, crema de branza Philadelphia, cafeaua Maxwell House; prajiturile si biscuitii Nabisco si marca Oreo; cafeaua Jacobs; ciocolata Milka, Côte d’Or si biscuitii LU.

Kraft este una dintre cele mai mari companii de produse alimentare si bauturi din lume, cu venituri anuale care depasesc 37 de miliarde de USD, cu peste 100.000 de angajati si peste 180 de unitati de productie in intreaga lume. Compania este cotata la indicele bursier S&P 100 (NYSE: KFT) si Indicii Dow Jones si Ethibel.



Citeste si