20 Iulie 2005

Consiliul Concurentei a luat in vizor producatorii din industria auto

Consiliul Concurentei a verificat ajutoarele de stat acordate unui numar de 16 societati din industria auto. Ajutoarele primite de Roman Brasov si ARO Campulung depasesc pragul si nu au fost notificate Consiliului in conformitate cu prevederile legale. In consecinta, institutia de reglementare a concurentei a inceput investigatii la cele doua firme in vederea analizei compatibilitatii acestor ajutoare cu un mediu concurential normal.

Potrivit unui comunicat al Consiliului Concurentei, un numar de sapte firme intra sub incidenta prevederilor Regulamentului multisectorial privind ajutorul de stat pentru proiecte mari de investitii: Automobile Dacia SA Pitesti, Daewoo Automobile Craiova, Rocar SA Bucuresti, Roman Brasov, Aro Campulung, Mefin SA Sinaia, Astra Bus SRL Arad, Subansamble Auto SA Pitesti, UAMT Oradea, Leoni Wiring Systems RO Bistrita, Hidrojet Breaza, Winner SRL Ploiesti, Immagine Ploiesti, Freudemberg Flexibile de Frana Ploiesti, Adyimpex Prelmet Campina si Firenze Com Ploiesti.

Automobile Dacia beneficiaza de ajutoare insumand 2.791 miliarde lei

Dintre acestea, numai Automobile Dacia a beneficiat, intre anii 2000 si 2004, de un ajutor de stat in cuantum de 2.045 de miliarde lei (204,5 milioane de lei noi) pentru proiecte mari de investitii in sectorul auto, urmand ca pana la sfarsitul anului 2006 sa primeasca diferenta de facilitati, pana la 2.791 de miliarde lei (279,1 milioane lei noi). Ajutorul a fost avizat de Consiliul Concurentei si a constat in scutirea de la plata impozitului pe profit pana la 31 decembrie 2006 si scutirea de la plata taxelor vamale si a taxei pe valoarea adaugata pentru achizitiile destinate realizarii de investitii, ajutorul incadrandu-se in plafonul intensitatii prevazut de regulament.

Alte ajutoare primite de Roman Brasov si ARO Campulung depasesc pragul si nu au fost notificate Consiliului in conformitate cu prevederile legale. In consecinta, institutia de reglementare a concurentei a inceput investigatii la cele doua firme in vederea analizei compatibilitatii acestor ajutoare cu un mediu concurential normal.

Urmeaza investigatia la Mefin Sinaia

In ceea ce priveste Mefin Sinaia, Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a prezentat notificarea pentru ajutorul de stat dar, ca urmare a faptului ca informatiile prezentate au fost insuficiente, AVAS a retras notificarea, urmand sa o completeze cu date care sa demonstreze ca societatea este eligibila pentru a primi ajutor de stat.

Consiliul a solicitat AVAS notificarea masurilor de ajutor de stat acordate catre Mefin Sinaia, urmand ca, in caz contrar, sa declanseze procedura de investigatie in vederea analizarii compatibilitatii masurilor respective.

Ajutoarele de stat in domeniul constructiilor de automobile sunt acordate potrivit prevederilor Regulamentului multisectorial privind ajutorul de stat regional pentru proiecte mari de investitii, regulament care se aplica acestui sector din martie 2003.



Citeste si