"Autoritatea care va decide realizarea privatizarii CFR Marfa si care trebuie consultata este Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statutului. De asemenea, va trebui sa se ceara un punct de vedere din partea Uniunii Europene pentru ca procedurile de privatizare sa fie in conformitate cu reglementarile UE, iar in ultima instanta strategia de privatizare se va aproba prin hotarare de Guvern", a declarat ministrul transporturilor, Ludovic Orban.
Secretarul general al ministerului, Dragos Tanasoiu, considera ca varianta negocierii directe este riscanta si nu se va atinge pretul maximal. Cea mai indicata varianta, in opinia oficialului, este licitatia deschisa, respectiv o preselectie a firmelor care sa cumpere pachetul CFR Marfa.
Ministrul transporturilor, Ludovic Orban, a subliniat ca ar trebui sa existe o licitatie pentru precalificare.
In plus, secretarul general in cadrul MT, Septimiu Buzasu, a subliniat ca pana la sfarsitul anului se va face anuntul de privatzare.
Consortiul format din firma de audit Deloitte si casa de avocatura Bostina si Asociatii a fost desemnat castigatorul licitatiei de alegere a consultantului pentru privatizarea CFR Marfa in luna decembrie, valoarea contractului fiind de 190.000 lei. Ministrul Transporturilor Ludovic Orban declara la data semnarii contractului ca spera sa obtina cel putin un miliard de euro din privatizarea CFR Marfa, tinand cont de rezultatele pe care le-a obtinut Ungaria in urma privatizarii MAV- companie de transport feroviar de marfa.
CFR Marfa a fost infiintata ca societate pe actiuni in 1998 prin divizarea SNCFR avand ca obiect principal de activitate transportul feroviar de marfa intern si extern, precum si transport cu nave ferryboat. Compania are opt regionale, opt centre comerciale de vanzari, 23 de centre de productie si dispune de 987 de locomotive si 50.980 vagoane.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: