30 Octombrie 2007

De ce a cumparat Carrefour lantul de supermarketuri Artima?



55 de milioane de euro. Aceasta este suma (neoficiala) pe care Carrefour a platit-o pentru a intra pe piata locala de supermarketuri. Este o tranzactie care marcheaza o noua etapa de expansiune a francezilor in Romania.

“Negocierile cu fondul de investitii Polish Enterprise Fund, cel care a detinut, pana acum, lantul de supermarketuri Artima, au debutat in septembrie 2007”, a declarat, pentru Wall-Street, Andreea Mihai, directorul de marketing din cadrul Carrefour Romania.

Grupul urmareste sa-si extinda acoperirea geografica in Romania, mai ales in zonele unde nu sunt hipermarketuri. In prezent, Artima detine 21 de supermarketuri in vestul Romaniei, cu o suprafata de vanzare totala de 21.000 de metri patrati.

“Scopul nostru este de a fi prezenti si pe segmentul de supermarket, tranzactia insemnand si o expansiune mai alerta in orasele cu un numar redus de locuitori”, explica Mihai.

Contactati de Wall-Street, reprezentantii Polish Enterprise Fund nu au dorit sa faca niciun comentariu cu privire la tranzactie.

O noua abordare in peisajul romanesc: multiformat

Cu aceasta tranzactie, Carrefour, cel mai mare retailer european, intra pe segmentul supermarketurilor. Iar Artima se alatura galeriei retailerilor locali care lasa loc concurentei straine.

In primavara acestui an, Carrefour a achizitionat societatea romaneasca falimentara Univers'All, investind peste 5 milioane de euro in deschiderea centrului comercial din zona Piata Unirii din Bucuresti. Miscarea nu era in planurile Carrefour Romania, insa a fost o oportunitate extrem de favorabila pentru planurile de expansiune ale grupului francez, potrivit aprecierilor reprezentantilor companiei.



Citeste si