„Cheia unui parteneriat sau eveniment reușit stă în alinierea valorilor dintre brand și eveniment, dar și în înțelegerea profundă a publicului căruia ne adresăm” - Ciprian Anton, Events & Sponsorship Manager Bergenbier S.A.
Piața de evenimente din România a revenit la normal după perioada de pandemie sau mai avem până să ajungem la nivelul de dinainte de pandemia din 2020?
Din perspectiva mea, ca Sponsorship & Events Manager la Bergenbier S.A., pot spune că piața de evenimente din România și-a revenit semnificativ după pandemie, mai ales în ultimii doi ani. Vedem din ce în ce mai multe festivaluri, concerte și evenimente sportive care atrag public numeros, iar apetitul oamenilor pentru experiențe live este, poate, mai mare decât înainte de 2020. Există o dorință crescută pentru activări interactive și personalizate, pentru zone dedicate unde oamenii pot să savureze o bere, să discute liniștit și apoi să se întoarcă la concertele artiștilor preferați. Toate aceste nevoi ale oamenilor ne-au motivat să regândim modul în care ne prezentăm la festivaluri sau la alte evenimente importante.
Pot spune și că în ultimii ani, colaborarea cu organizatorii și partenerii a devenit mai strânsă, pentru a putea răspunde rapid la schimbările din piață și la preferințele publicului. În ansamblu, piața a devenit mai dinamică și mai deschisă la parteneriate creative, ceea ce reprezintă o oportunitate excelentă pentru branduri precum cele din portofoliul Bergenbier S.A. să fie aproape de consumatori și să creeze momente memorabile împreună cu ei.
Bergenbier S.A. este o companie activă în zona de parteneriate strategice cu cele mai mari festivaluri din România. Ce presupune, însă, pregătirea unui astfel de eveniment?
Pregătirea prezenței la un festival este o adevărată desfășurare de forțe! Suntem o echipă extinsă, formată din colegi din mai multe departamente (Juridic, Marketing, Sales, Trade Marketing) și parteneri externi. Abordarea este una integrată, care începe cu alinierea valorilor brandului la identitatea evenimentului. De exemplu, pentru orice festival la care suntem parteneri, analizăm mai întâi viziunea evenimentului, publicul țintă și oportunitățile de a integra berile noastre premium în experiența participanților adulți. Acest proces implică și stabilirea obiectivelor clare: creșterea brand awareness, stimularea vânzărilor pe loc sau crearea de conținut viral prin activări interactive.
Pentru a atinge aceste obiective, echipa noastră colaborează strâns cu organizatorii la designul zonelor dedicate – de la baruri tematice până la spații de gaming sau photo booths cu elemente recognoscibile ale brandului. Următorul pas este logistica și operele tehnice, unde detaliile fac diferența. Coordonăm transportul, asigurăm echipamentele de răcire și formăm echipa de staff care interacționează direct cu consumatorii. În cadrul evenimentului, încercăm să fim aproape de consumatori, să trăim alături de ei experiența de festival, să ne bucurăm de o bere bună, care aduce oamenii la un loc, așa cum sunt brandurile din portofoliul nostru. Desigur, finalizăm tot acest proces și cu evaluarea rezultatelor.
Anul acesta sunteți prezenți și la Untold, la ce să ne așteptăm, ce experiențe veți oferi consumatorilor?
UNTOLD este cel mai mare festival de muzică din România, unul important în portofoliul nostru și ne mândrim să fim compania de bere cu o prezență consolidată la astfel de evenimente. Echipa noastră vine cu întreaga expertiză acumulată de-a lungul a mai bine de 20 de ani de evenimente, dar și cu multe noutăți și surprize pe care abia așteptăm să le dezvăluim. Ce putem să spunem e că ne dorim să oferim combinația perfectă între muzică, bere premium și atmosfera vibrantă specifică UNTOLD, astfel încât fiecare vizitator să se bucure de momente memorabile alături de prieteni și de comunitatea festivalului. Lucrăm intens la activări inovatoare, zone tematice și activități interactive care să aducă brandurile noastre mai aproape de public.
Vom anunța pe parcurs o parte din surprize, însă pot să vă spun că experiențele pe care le vom duce la UNTOLD vor fi excepționale! Suntem convinși că această colaborare va ridica standardul experienței de festival și va aduce un plus de savoare fiecărui moment petrecut la UNTOLD.
Un parteneriat important este cel dintre Echipa Națională de fotbal și brandul Bergenbier, iar anul trecut a fost un an plin, având în vedere calificarea noastră la Campionatul European de fotbal. La ce să ne așteptăm anul acesta?
Anul trecut a fost unul istoric pentru Echipa Națională de fotbal a României, care a reușit să câștige grupa la EURO 2024 după un parcurs de care suporterii au fost extrem de mândri. Această performanță a adus un val de entuziasm și a consolidat legătura dintre echipă și fani, iar Bergenbier a fost alături de tricolori și suporteri în toate momentele cheie, susținând spiritul de unitate și bucuria de a fi împreună la fiecare meci. Am avut activări dedicate pe toată perioada Campionatului și o zonă de vizionare a meciurilor în Piața George Enescu, unde am trăit bucuria adevărată a suporterilor mândri de echipa lor.
În 2025, continuăm acest parteneriat cu și mai multă energie, pregătind activări speciale în jurul meciurilor și inițiative care să aducă fanii și mai aproape de echipă. Vom promova în continuare valorile de prietenie, respect și responsabilitate, atât pe stadion, cât și în comunitate, și ne dorim ca fiecare meci al Naționalei să fie o sărbătoare pentru toți. Bergenbier va rămâne aproape de Echipa Națională, susținându-i pe tricolori în drumul lor spre o calificare istorică la Campionatul Mondial. Prietenii știu de ce!
In viziunea dumneavoastră, ce ingrediente sunt necesare pentru a avea un parteneriat, eveniment sau festival reușit?
Din experiența mea, cheia unui parteneriat sau eveniment reușit stă în alinierea valorilor dintre brand și eveniment, dar și în înțelegerea profundă a publicului căruia ne adresăm. Este esențial ca fiecare partener să își asume un rol activ, să fie deschis la colaborare și să contribuie cu idei și resurse pentru a crea o experiență autentică și relevantă. Comunicarea transparentă și planificarea detaliată, de la concept până la implementare, fac diferența între un eveniment obișnuit și unul memorabil. La fel de importantă este capacitatea de a inova și de a adapta activările la tendințele actuale – fie că vorbim despre sustenabilitate, tehnologie sau interacțiune directă cu participanții.
Nu în ultimul rând, succesul unui festival sau parteneriat depinde de modul în care reușim să generăm emoție și să construim o legătură autentică între brand, organizatori și public. Dacă oamenii pleacă acasă cu amintiri frumoase și sentimentul că au făcut parte din ceva special, atunci știm că am reușit.
Foto arhiva proprie