Abonamentele medicale, cel mai dorit beneficiu non-cash, sunt instrumente esențiale pentru atragerea candidaților de pe piața muncii, iar diferențierea se face, astăzi, nu prin simpla lor includere în oferta transmisă candidaților, ci prin serviciile medicale care pot fi accesate #peabonament. Abonamentele tot mai complexe, care includ și servicii de psihoterapie, kinetoterapie și stomatologie sau chiar posibilitatea de a aduce membrii familiei pe abonament, sunt din ce în ce mai căutate.

1. Ce ar trebui să facă angajatorii pentru a crea și pentru a menține o cultură organizațională bazată pe bunăstare?

Se vorbește foarte des, la nivel de business, despre abordarea „client-first” și, cu siguranță, aceasta reprezintă un element cheie pentru succesul oricărei companii. Dar nu este singurul. La nivel intern, pentru a crea și, mai ales, pentru a menține o cultură organizațională bazată pe bunăstare, pe acest wellbeing despre care vorbim din ce în ce mai des, companiile trebuie să gândească și „employee-first”. Se demonstrează, în mod constant, prin studii sociologice și prin rezultate financiare, că angajații sănătoși și fericiți sunt mai productivi și mai implicați la locul de muncă, iar acest lucru este susținut de un mediu de lucru care încurajează constant starea de bine.

Îmbucurător este că vedem, deja, această tendință în rândul partenerilor noștri. Percepem o grijă autentică pe care angajatorii o manifestă, astăzi, față de propriile echipe și o înțelegere a legăturii strânse dintre sănătate și performanță la locul de muncă. Companiile din România realizează că wellbeing-ul reprezintă o investiție pe termen lung nu doar în starea de bine a angajaților, ci și în propria productivitate. Analizând portofoliul nostru, format din peste 850.000 de abonamente medicale și aproape 12.000 de companii, vedem că peste 100.000 de angajați au primit, în ultimii ani, acces la programe de wellbeing, iar, în prezent, aproape 200.000 de abonați Regina Maria beneficiază de cel puțin 3 ședințe de psihoterapie acoperite de companie, cifra dublându-se față de 2021 și continuând să crească.

2. Serviciile medicale sunt, fără îndoială, un „must-have” în pachetul de beneficii extrasalariale. Cât de de important credeti ca este un abonament medical în atragerea unui candidat care vine la un interviu de angajare?

Aș spune că, în momentul de față, beneficiile extrasalariale medicale oferite în pachetele de angajare sunt mai mult decât un „must-have”, sunt elemente pe care candidații le așteaptă și pe care le iau în considerare atunci când își aleg un loc de muncă. Cu alte cuvinte, prezența lor este parte din normal, în timp ce lipsa lor ridică semne de întrebare, mai ales în cadrul job-urilor „de birou”, dedicate „gulerelor albe”, dar nu numai. Observăm în ultimele 12 luni un număr tot mai mare de fabrici care nu ofereau până acum beneficii sau care le ofereau doar pentru echipele de management și care au decis să extindă beneficiul la nivel de grup.

Așa cum arată și studiile recente, abonamentele, cel mai dorit beneficiu non-cash, sunt instrumente esențiale pentru atragerea candidaților de pe piața muncii, iar diferențierea se face, astăzi, nu prin simpla lor includere în oferta transmisă candidaților, ci prin serviciile medicale care pot fi accesate #peabonament. Astfel, companiile încep să ofere abonamente din ce în ce mai complexe, care includ și servicii de psihoterapie, kinetoterapie și stomatologie sau chiar posibilitatea de a aduce membrii familiei pe abonament. Am remarcat, deja, de ceva timp acest trend al abonamentelor complexe, confirmat, bineînțeles, de datele din portofoliul REGINA MARIA: în ultimul an, de exemplu, am înregistrat o creștere accelerată a abonării membrilor de familie, de 30%, în acest moment aproape 20% dintre abonații noștri fiind membri de familie ai angajaților din companiile-client.

3. Se spune că un abonament de sănătate este mai util unui angajat senior decât unuia tânăr. Voi ce credeți în legătură cu asta? Există un comportament preventiv și în rândul tinerilor?

Un abonament medical este util oricărui angajat, indiferent de vârstă, deoarece promovează prevenția și susține economisirea. Prin accesul la servicii medicale gratuite sau cu discount semnificativ, abonamentele au adus o adevărată schimbare din punct de vedere social, încurajând un comportament preventiv în rândul românilor - acest lucru este important în orice etapă a vieții noastre. Chiar dacă, de obicei, asociem vârsta mai înaintată cu o probabilitate mai mare de a dezvolta diverse afecțiuni, realitatea este că tinerii sunt și ei expuși problemelor de sănătate. Mai mult, boli grave, precum cancerele, încep să fie descoperite din ce în ce mai des în rândul persoanelor sub 40 de ani, un fenomen alarmant, semnalat deja prin multiple studii de organizații internaționale. Or un abonament tocmai acest lucru îl susține: descoperirea din timp a eventualelor afecțiuni, chiar înainte de a avea orice simptom, prin efectuarea de analize și controale medicale preventive. Fiecare abonament REGINA MARIA include, de exemplu, setul anual de analize și, în ansamblu, 90% dintre investigațiile recomandate anual de medic sunt gratuite sau cu discount semnificativ.

În ceea ce privește economisirea, aceasta rămâne, din nou, importantă indiferent de vârstă, deoarece inflația și instabilitatea economică ne-au făcut pe toți extrem de vulnerabili din punct de vedere financiar. Datele noastre ne arată că un abonat REGINA MARIA economisește, anual, în medie, 3.500 lei, o sumă echivalentă, la acest moment, cu mai mult decât un salariu minim brut pe economie în România, iar în unele cazuri, sumele economisite pot fi și mai mari.

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri