• Compania deține o cotă de 20% pe segmentul de șindrilă bituminoasă și peste 50% din piața de șindrilă premium
  • Cifra de afaceri a urcat la 6 milioane de euro în ultimul an
  • Vânzările de șindrilă bituminoasă merg în principal către proiecte rezidențiale

Buzău, 19 Iunie 2024

Compania TEGOLA România a livrat pe piața locală, din anul 1996 până în prezent, cca. 8 milioane de metri pătrați de șindrilă bituminoasă, echivalentul a peste 35.000 de acoperișuri. Filiala locală a producătorului italian de sisteme de acoperișuri din șindrilă bituminoasă TEGOLA Canadese, furnizor de top la nivel global cu prezență în 42 de țări, a încheiat anul trecut cu un business de cca. 6 milioane de euro, în creștere cu 20% comparativ cu 2022, în ciuda scăderilor înregistrate la nivelul pieței rezidențiale.

„În cei 28 de ani de existență pe piața românească am livrat șindrilă bituminoasă către peste 12.000 de clienți finali și mai mult de 2.000 de distribuitori sau firme de construcții. Anul trecut, într-un context de piață dificil, ne-am menținut business-ul pe o traiectorie ascendentă datorită sistemelor noastre inovatoare, dar și a poziționării pe o nișă bine definită. În prezent avem o cotă de aproximativ 20% pe piața de șindrilă bituminoasă și peste 50% din piața de șindrilă premium”, a declarat Adrian Andor, National Sales Manager al grupului TEGOLA România.

Potrivit afirmațiilor sale, compania va raporta anul acesta livrări mai mari cu până la 5% în volum, în condițiile în care piața acoperișurilor nu dă semne de revenire.

Șindrila este produsă de TEGOLA Canadese în Italia, în vreme ce membranele de hidroizolație provin de la unitățile de producție din Italia și Serbia. Aceste două produse generează cumulat 70% din business-ul companiei pe plan local. În plus, compania comercializează produse geosintetice (20%), iar diferența de 10% este acoperită de alte materiale și accesorii.

TEGOLA România, cu o prezență activă la nivelul întregii țări, are reprezentanți de vânzări în fiecare județ și asigură servicii de consultanță și asistență tehnică la montaj. Mai mult de jumătate din livrări sunt realizate către dezvoltatori imobiliari (30%) sau firme de construcții (25%), celelalte două canale de vânzare fiind distribuitorii sau depozitele de materiale de construcții (25%) și magazinele de tip DIY (20%).

Sectorul rezidențial, pilon de susținere al vânzărilor

Din punct de vedere al cererii generate de segmentul imobiliar, șindrila bituminoasă este folosită în principal în proiecte de tip rezidențial. Hidroizolațiile bituminoase sunt utilizate la rândul lor preponderent în sectorul de locuințe (50%), dar și în proiecte de tip office (25%) și industriale (25%). În plus, hidroizolațiile sunt folosite pe segmentul de infrastructură, la lucrări de drumuri și poduri.

„Atunci când ne referim la sectorul rezidențial, cererea este alimentată în principal de proiectele de construcție în regim propriu, ansamblurile rezidențiale acoperind mai puțin de o treime din vânzări. Zonele din România unde înregistrăm cele mai ridicate livrări sunt Nord-Vest și Nord-Est, respectiv Transilvania și Bucovina. De altfel, există un interes considerabil pentru produsele noastre în cadrul proiectelor de restaurare a caselor tradiționale, care anterior erau acoperite cu șindrilă de lemn sau țiglă ceramică, precum și pentru investițiile în locații de cazare din regiunile turistice montane”, a adăugat reprezentantul TEGOLA.

Românii plătesc anual aproape 300 mil. euro pe acoperișuri

Piața de învelitori a rămas pe minus în 2023, pentru al doilea an consecutiv, înregistrând o diminuare de aproximativ 12% comparativ cu anul precedent, arată compania, care citează studii de piață realizate de parteneri. Printre cauze se numără efectele inflației asupra bugetelor familiale, costurile ridicate ale creditelor și ipotecilor, precum și incertitudinea economică, care a determinat anularea, redimensionarea, etapizarea sau amânarea unor proiecte rezidențiale. De asemenea, întârzierile și dificultățile în autorizarea proiectelor rezidențiale mari, din cauza restricțiilor din diverse zone, în special în orașele mari, au contribuit la această scădere.

Conform sursei citate, piața de acoperișuri a înregistrat anul trecut o valoare de 295 milioane euro și un volum de cca. 39,5 milioane de metri pătrați. Tabla profilată domină preferințele clienților, cu o cotă de piață de 75%, considerentul principal al alegerii fiind cel al prețului. Acoperișurile din țiglă ceramică reprezintă cca. 10%, similar cu cele din beton (10%), în vreme ce șindrila bituminoasă generează cca. 5% din volumul livrărilor.

„Prețul este un factor crucial pentru clientul român, în special pentru dezvoltatori. Din fericire, numărul celor care apreciază calitatea, caracteristicile și estetica unui produs este într-o continuă creștere de la an la an, motiv pentru care ponderea șindrilei bituminoase în totalul pieței crește constant”, a subliniat Adrian Andor.

1 din 5 acoperișuri din șindrilă bituminoasă este livrat de TEGOLA

Pe o piață de șindrilă bituminoasă care a totalizat 1,5 milioane de metri pătrați anul trecut, vânzările TEGOLA s-au ridicat la 215.000 metri pătrați, iar prognoza pentru 2024 indică un interval cuprins între 215.000 – 225.000 mp.

„Produsele noastre se adaptează la orice formă și pantă a acoperișului, de la 5 grade până la 90 de grade. Gama variată de culori, rezistența sporită la acțiunea razelor UV, precum și la condiții extreme, grindină și vânt puternic sunt alte avantaje ale produselor TEGOLA. Un alt avantaj al șindrilei bituminoase este greutatea redusă, ce oferă ușurință în transport și aplicare, precum și o încărcare minimă asupra structurii acoperișului și a construcției”, a afirmat Adrian Andor.

Citeste si:

    Șindrila TEGOLA este disponibilă în 8 linii de produse: PRESTIGE, ULTIMETAL HD, UNICA, MASTER, PREMIUM, TOP SHINGLE, ECO ROOF și TEGOSOLAR. Compania asigură asistență pentru montaj și transport gratuit.

    „Suntem în permanență preocupați de cercetare și dezvoltare, să creăm produse cu performanțe unice, materiale și procese inovative, astfel încât sa adaptăm produsele noastre modificărilor climatice și cerințelor pieței”, a încheiat reprezentantul TEGOLA.

    ***

    DESPRE TEGOLA

    UNICA, cea mai recentă gamă de șindrile bituminoase lansate de TEGOLA, oferă o garanție de până la 40 de ani și revoluționează piața acoperișurilor cu 3 patente inovative: Pastile autoadezive „SEAL-PROOF” pentru aderență perfectă și sigilarea completă a cuielor, protejându-le de coroziune; Granule inovatoare G-EVO pentru creșterea aderenței la stratul bituminos, impermeabilizare de lungă durată, rezistență puternică la acțiunea razelor UV, prevenirea formării depunerile vegetale de mușchi și licheni, respectiv Tehnologia „SR” pentru rezistență excepțională, inclusiv în fața unor fenomene atmosferice extreme, uragane, grindină sau vânturi puternice.

    Citeste si:

      Din grupul de firme TEGOLA în România mai fac parte companiile Fibrotermica Technology (producător de polistiren extrudat), TeMa Technologies & Materials (producător de membrane cramponate din HDPE și alte produse geosintetice) și Georoof Solutions (producător și furnizor de acoperișuri din șindrilă din lemn – stejar, salcâm și diverse alte esențe). Cumulat, grupul a înregistrat în 2023 vânzări de aproape 17 milioane de euro pe piața locală, mai mari cu 10% comparativ cu cele obținute în anul anterior.

      Fibrotermica și TeMa Technologies & Materials operează facilități de producție localizate în județul Buzău, iar Georoof Solutions are o facilitate de producție de șindrilă de lemn în Ștefănești, jud. Argeș. Grupul TEGOLA România are aproape 100 de angajați în România.

      Compania-mamă TEGOLA Canadese face parte din IWIS Group. Începuturile grupului datează din 1977, odată cu inaugurarea primei unități de producție a TEGOLA Canadese Srl în Vittorio Veneto. Ulterior, rețeaua de producție a fost extinsă cu alte treisprezece facilități de producție, în Europa, Asia și America. În prezent, IWIS Group este activ în 42 de țări, prin intermediul filialelor comerciale și parteneriatelor cu distribuitori sau montatori.

      Abonează-te pe
      9news.ro Promo

      Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

      Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

      Te-ar putea interesa și:



      Mai multe articole din secțiunea Companii »


      Setari Cookie-uri