20 Iunie 2024

Producătorul de încălțăminte sport de lux Golden Goose trebuia să vină la bursa din Milano, dar s-a răzgândit



Brandul italian de încălțăminte sport de lux Golden Goose și-a anulat listarea la bursa din Milano, citând tumultul politic din Europa, dar și, mai specific, dorința lui Emmanuel Macron de a organiza alegeri anticipate, lucruri care afectează piața europeană a luxului, după cum arată producătorul.

Producătorul acestor pantofi sport cu prețuri mult peste medie, care au fost făcuți celebri, printre alții, de nimeni alta decât Taylor Swift, viza o capitalizare de 1,86 miliarde euro, după cum arată cnbc.

Golden Goose, care este deținut de firma de private equity Permira, anunțase de altfel de săptămâna trecută faptul că Invesco, de asemenea o companie importantă de investiții, urma să pună la bătaie 100 de miioane de euro pentru IPO-ul Golden Goose, lucru care acum, desigur, nu se va mai întâmpla.

Prețurile unei perechi de încălțăminte sport Golden Goose pentru bărbați, de exemplu, pleacă de la prețuri de 450 de euro, dar pot ajunge și la 1890 de euro, ceea ce explică de ce acest brand nu a intrat până acum pe piața din România.

În ce privește încălțămintea pentru femei, prețurile pentru aceasta pleacă tot e la 450 de euro, care este, practic, cel mai mic preț al unei perechi de încălțăminte sport Golden Goose la categoriile pentru bărbați și femei, putând ajunge până la 1550 euro.

Anul trecut, producătorul italian de pantofi sport de lux Golden Goose raporta o creştere cu 30% a veniturilor în 2022, la 501 milioane de euro, şi se aştepta la o evoluţie asemănătoare prin extinderea activităţilor dincolo de gama principală de produse, conform declarațiilor directorul general Silvio Campara.

"Vom continua să ne inovăm afacerile, care sunt pantofii sport, dar va fi ceva pe lângă pantofii sport ce va fi lansat pe piaţă", afirma la vremea respectivă Silvio Campara, fără a preciza care va fi noua gamă de produse.

Golden Goose a început de altfel să îşi diversifice activităţile în ultimii ani prin vânzarea de haine şi accesorii, cu un accent pe produsele din piele.

În 2022, cele două Americi au fost piaţa cu cel mai puternic ritm de creştere pentru Golden Goose, cu o creştere de 55% a vânzărilor, urmată de regiunea EMEA, unde vânzările au crescut cu o treime.

Nu în ultimul rând, Silvio Campara se declara anul trecut încrezător că grupul va putea să îşi majoreze cota de piaţă în condiţiile în care Golden Goose a crescut uşor preţurile, cu o majorare medie totală de 5% până la 6% în ultimii trei ani, mult mai puţin decât competitorii.



Citeste si