Piața soluțiilor de mobilitate sustenabilă din România este deosebit de dinamică, fapt susținut de analize de specialitate, cum este și Observatorul Flotelor și Mobilității, studiu independent realizat în fiecare an de Arval pe piețe importante din Europa și din lume. Acesta arată o tranziție susținută spre electrificare și preferința managerilor de flote pentru a utiliza produse digitale care să le ușureze viața și să le optimizeze costurile. Razvan Roșculeț, Director Comercial Arval Service Lease Romania, ne vorbeste despre această evoluție a pieței din România și dezvăluie câteva dintre planurile de viitor ale acestui mare jucător din segmentul de mobilitate sustenabila din România.

Intrebare: Cum se integrează tehnologia în piața de soluții de mobilitate sustenabilă din România?

România are în acest moment o piață dezvoltată, în acord cu evoluția economică din ultimul deceniu. Piața s-a maturizat, există jucători puternici care activează pe plan intern, dinamica este mare, iar pentru o echipă matură de vânzări perspectivele sunt pozitive. De asemenea, utilizatorii soluțiilor de mobilitate propuse de noi înțeleg tot mai mult avantajele pe care le aducem în piață și ne solicită tot mai des pachete flexibile și accesul la platforme digitale ajustate nevoilor lor. Leasingul operațional full service, core-product Arval Service Lease Romania, este un serviciu pe care îl oferim partenerilor noștri pentru a-i degreva de multe sarcini care țin de managementul flotei auto. Este firesc ca acest produs să vină la pachet cu acces la platforme digitale moderne care fac ușoară urmărirea performațelor și indicatorilor de flotă. Folosim din plin experiența și resursele pe care Grupul BNP Paribas le are, adaptând și implementând pe piața locală soluții digitale moderne, care și-au demonstrat utilitatea pe piețele mature din Occident. De curând am actualizat My Arval, platforma digitalizată integrată a sistemelor Arval, îmbogățind-o cu rapoarte noi și date detaliate despre fiecare vehicul din flotă, dar care oferă și alte servicii utilizatorilor, accesibile cu un singur click. Ușurăm astfel task-urile unui manager sau unui șofer, care își economisesc astfel timpul și au acces la servicii profesionale, integrate, de fleet management.

Intrebare: Care sunt perspectivele de digitalizare pe termen scurt și mediu la Arval?

Perspectivele sunt optimiste, dar și concurența este dinamică din punctul de vedere al produselor digitale, care apar periodic. La Arval Service Lease Romania avem obiective ambițioase pentru perioada următoare, asumate prin strategia BNP de Grup, Arval Beyond, în care digitalizarea și tranziția spre electrificare sunt prioritare și urmează un plan bine stabilit. Suntem atenți la calitatea serviciilor, la oferirea de soluții de mobilitate, suport în tranziția energetică, sustenabilitate, flexibilitate și conectivitate, iar digitalizarea platformelor accesate de clienți pentru un management eficient al flotelor sunt cheia. La capitolul soluții flexibile pot dezvălui că vom relansa în curând pe piața din România o soluție de închiriere pe termen mediu, mai flexibilă. Sau că am lansat la începutul anului aplicația Arval Car Sharing, dedicată exclusiv clienților noștri și care aduce un plus de dinamism în gestionarea și partajarea flotelor, la pachet cu elemente importante de sustenabilitate în mobilitate și beneficii pentru angajați. Privim cu optimism perspectivele pe termen scurt și mediu și pentru că vedem nevoia de soluții de mobilitate în creștere, Arval este pregătit să răspundă acestei cereri.

Intrebare: Putem vorbi despre provocări sau dificultăți care pot afecta dezvoltarea pieței de solutii de mobilitate?

Prefer să le numesc provocări și atât. Noi le privim cu optimism, pentru că ne angajează să dezvoltăm soluții de sustenabilitate adaptate. La acest capitol al provocărilor aș sublinia dificultățile economice din ultima perioadă, care au condus la multe ajustări în cadrul companiilor, inclusiv în ceea ce înseamnă dezvoltarea flotelor. Iar aici suportul oferit de platformele digitale este vital, tocmai pentru că susține eficientizarea costurilor de operare și poate oferi suport pentru identificarea oportunițăților de electrificare, spre care tind tot mai multe companii. Desigur, sunt încă dificultăți în ceea ce privește infrastructura, când privim în perspectivă trendul electrificării flotelor. Și aceasta este o provocare tot mai mare în măsura in care numărul mașinilor electrice sau plug-in hibrid crește. Dar avem semnale pozitive legate de modul în care autoritățile înțeleg acest domeniu și se depun eforturi pentru a limita decalajul, iar Arval Romania face presiuni împreună cu alți jucători din piață pentru ca acest lucru să se întâmple cât mai curând. Evenimente cunoscute în piață, susținute de Ministerul Mediului, precum Best Electric Car și Best Electric Fleet, aflate deja la ediții avansate, la care Arval este partener alături de companii mari din România, sunt un pas înainte în acest sens.

Intrebare: Există deosebiri semnificative de digitalizare între piața din România și cea europeană de servicii de mobilitate sustenabilă?

Nu cred că există deosebiri semnificative, pentru că digitalizarea este un limbaj universal. Însă dezvoltarea soluțiilor alternative e un proces de durată și toată lumea încearcă să îl gestioneze cât de bine se poate în contextele specifice din statele respective. Cred că piața din România este în proces de maturizare și de stabilizare, așa cum este și cea din Uniunea Europeană, analizată în ansamblu, și particular pe produsele digitale. În ceea ce ne privește pe noi, o dovadă în plus a asemănărilor cu piețele europene vine inclusiv din lansarea locală a unor produse care au succes în țări unde Grupul din care facem parte activează: Arval Car Sharing, Arval Connect, Arval Consulting, Release, sau soluția flexibilă de închiriere pe termen mediu, Arval Flex, despre care am vorbit mai devreme. Strategia noastră le oferă partenerilor noștri locali acces la toate soluțiile de mobilitate sustenabilă din portofoliul Arval.

Intrebare: Cum arată tranziția energetică pe piața din România din perspectiva Arval ?

Arval sustine tranzitia spre electrificare, atât prin portofoliul de produse și soluțiile de consultanță oferite clienților, cât și prin acțiunile sale, și aici reamintesc faptul că suntem partener Best Electric Car și Best Electric Van pentru al patrulea an consecutiv, evenimente organizate de o entitate media importantă de pe piața auto din România, în parteneriat cu Ministerul Mediului. Continui cu Arval Consulting, produsul Arval care îi ajută pe partenerii noștri să dezvolte o strategie sustenabilă de dezvoltare a flotei și o tranziție către soluții energetice de mobilitate. Pentru noi este destul de evident faptul că acest proces de tranziție are loc și în România și, mai mult decât atât, observăm un interes în creștere al partenerilor noștri pentru mijloacele de transport alternative. Pe măsură ce autoturismele hibride, plug-in și electrice câștigă tot mai mult teren în piața auto, tendința se transferă în mod natural și către piața de leasing operational, iar noi răspundem acestei oportunități.

Intrebare: Putem spune că românii sunt early adopters sau followers în ceea ce privește tendințele digitale și energetice din piață?

Putem spune că românii își doresc să fie early adopters. Există o tendință, cred că generalizată pe tot ce înseamnă tehnologie, de a testa produsele noi și inovatoare, care ușurează procesul de management al flotelor și mai ales susțin eficientizarea costurilor de operare. Din păcate, revin la discuția despre infrastructură pentru că în acest caz particular, adoptarea soluțiilor moderne este în directă legătură cu condițiile absolut necesare pentru ca acele soluții să funcționeze optim. Poate fi o provocare, de exemplu, să utilizezi mașini electrice pe scară largă, într-o flotă auto, când cauți puncte de încărcare rapidă. Din acest punct de vedere, cred că suntem mai mult decât followeri, pentru că piața urmează trendurile din statele mai dezvoltate, și forțează infrastructura să țină pasul și să recupereze din decalaje. De aceea vorbim acum despre tranziția către mijloacele alternative de mobilitate, în ciuda unor dificultăți în utilizarea lor optimă.

Intrebare: În ciuda dificultăților, sunt companiile din România interesate de soluțiile alternative de mobilitate sustenabilă?

Cu siguranță, da. Sesizăm acest interes pentru soluțiile alternative de mobilitate și pot spune că Arval Romania reușește să răspundă cererii cu oferte apreciate de partenerii noștri. La fel ca întreaga piață, și noi suntem într-un proces continuu de adaptare la noile realități, dar soluțiile alternative sunt aici, sunt susțiute prin produse digitale moderne, și se vor dezvolta din ce în ce mai mult, simbiotic. Așa cum am spus, planurile noastre pe termen mediu și lung au în vedere o creștere a segmentului de mobilitate alternativă, digitalizare si tranziție spre digitalizare. Și avem și mijloacele pentru a ne îndeplini planurile.

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri