ManpowerGroup România a publicat cele mai recente rezultate ale Studiului privind Perspectivele Angajării de Forță de Muncă, dezvăluind tendințele pieței muncii din România pentru trimestrul al treilea din 2024.

Lipsa de talente și provocările specifice unor sectoare de activitate afectează perspectivele de angajare, conform studiului ManpowerGroup pentru T3 2024.

  • Perspectiva Netă de Angajare din România pentru Trim. III 2024: Studiul ManpowerGroup efectuat pe un eșantion de 40,374 de angajatori din 42 de țări și teritorii, inclunzând 525 de angajatori din România indică o perspectivă netă a angajărilor de 3% pentru trimestrul al treilea din 2024. Aceasta sugerează o perspectivă pozitivă în rândul angajatorilor la nivel national pentru această perioadă.
  • Sectorul Financiar & Servicii Imobiliare Conduce în Intențiile de Angajare: Deși perspectiva generală a angajărilor este pozitivă, sectorul Financiar & Servicii Imobiliare raportează cele mai puternice intenții de angajare (18%). Cu toate acestea, există o scădere de 13% față de aceeași perioadă a anului trecut indicând posibile provocări sau schimbări în industrie.
  • Provocările Lipsei de Talente: Studiul evidențiază faptul că 79% dintre angajatorii din România se confruntă cu dificultăți în găsirea talentelor de care au nevoie. Această lipsă de talente reprezintă o provocare semnificativă pentru angajatori în eforturile lor de recrutare și angajare, afectând potențial capacitatea lor de a îndeplini cerințele de afaceri și obiectivele de creștere.
  • Perspectiva Netă Globală rămâne neschimbată față de trimestrul trecut (22%). Cea mai puternică perspectivă de angajare este raportată de către angajatorii din Costa Rica (35%), în timp ce angajatorii din Argentina (3%) și România (3%) raportează cele mai slabe intenții de angajare.

București, 11 Iunie 2024 – ManpowerGroup România a publicat cele mai recente rezultate ale Studiului privind Perspectivele Angajării de Forță de Muncă, dezvăluind tendințele pieței muncii din România pentru trimestrul al treilea din 2024.

Bazat pe intervievarea a 525 de companii din nouă industrii unice, perspectiva netă a angajărilor (NEO) pentru România – calculată prin scăderea procentului de angajatori care anticipează reduceri de personal din cei care intenționează să angajeze – este, după ajustarea variațiilor sezoniere, de 3%. Aceasta indică un mediu de angajare precaut pentru trimestrul următor.

Companiile românești continua să se confrunte cu provocări privind piața forței de muncă, deși există o îmbunătățire față de trimestrul trecut, unde perspectiva netă de angajare era negativă (-2%).

„Deși inflația este în scădere, aceasta continuă să fie persistentă, iar costurile forței de muncă rămân ridicate. Pe măsură ce traversăm aceste vremuri provocatoare, este esențial pentru organizații să își adapteze strategiile de forță de muncă pentru a rămâne competitive,” a declarat Miguel Trindade, Country Manager al ManpowerGroup România. „În ciuda presiunilor economice continue, cererea de talente calificate rămâne puternică. Angajatorii se concentrează tot mai mult pe perfecționarea forței de muncă existente, implementarea de strategii de recrutare direcționate și valorificarea tehnologiilor AI și ML pentru a spori eficiența și performanța.”, continuă Miguel Trindade.

Comparații în funcție de sectoare de activitate:

  • Angajatorii români din 6 din 9 sectoare se pot aștepta la o creștere a numărului de angajați în T3 2024, în timp ce 2 sectoare prevăd o scădere și 1 sector nu anticipează nicio schimbare. Față de trimestrul trecut, mediile de angajare s-au consolidat în 5 din 9 sectoare, au slăbit în 3 și nu au înregistrat nicio schimbare în 1 sector.
  • Cel mai competitiv sector din România este cel Financiar & Servicii Imobiliare, cu o Perspectivă Netă de 18%, în creștere cu 2 puncte procentuale față de trimestrul trecut, dar în scădere cu 13 puncte procentuale față de trimestrul al treilea din 2023.
  • Cea mai mare creștere a perspectivelor față de trimestrul trecut și față de aceeași perioadă a anului trecut este raportată în sectorul Bunuri & Servicii de Consum, unde NEO ajunge acum la 6%. Previziunile în acest sector au crescut cu 12 puncte procentuale față de trimestrul trecut și cu 2 puncte față de aceeași perioadă a anului trecut. Această creștere în sectorul Bunuri & Servicii de Consum este notabilă, deoarece România se află pe locul al șaptelea în ceea ce privește creșterea trimestrială în acest sector, devansând cu 9 puncte procentuale creșterea medie a sectorului.
  • Pe de altă parte, cea mai slabă Previziune Netă de Angajare pentru trimestrul III se raportează în continuare în sectorul IT (-14%).

Aspecte Regionale:

  • Cea mai competitivă regiune din România este regiunea Vest, cu o Perspectivă Netă de 18%, în creștere cu 23 de puncte procentuale față de trimestrul anterior și cu 7 puncte procentuale față de aceeași perioadă a anului trecut.
  • Cu toate acestea, cea mai mare creștere trimestrială este raportată în regiunea Nord-Est, unde Perspectiva Netă de Angajare crește cu 25 de puncte procentuale față de trimestrul trecut.

Comparații în funcție de dimensiunea organizației

  • Angajatorii români din organizațiile mari, cu 250-999 de angajați, sunt cei mai optimiști, cu o Perspectivă Netă de Angajare de 15%, în creștere cu 12 puncte procentuale față de trimestrul II 2024, dar în scădere cu 7 puncte procentuale față de trimestrul III 2023.

În plus, studiul a constatat că angajatorii încep să identifice impactul tehnologiilor de inteligență artificială (AI) și machine learning (ML). Peste șapte din zece angajatori (72%) cred că AI și ML vor avea un impact pozitiv asupra performanței afacerilor, în special în industriile IT și Financiar & Imobiliar. Aproape la fel de mulți (70%) sunt optimiști cu privire la efectul asupra perfecționării și recalificării angajaților.

Rezultate Cheie in Trim. III

  • Perspectiva Netă a Angajărilor (NEO): Perspectiva netă a angajărilor pentru România este de 3%, indicând un mediu de angajare precaut pentru T3 2024.
  • Cele mai puternice sectoare: Cele mai puternice intenții de angajare sunt raportate în sectoarele Financiar & Servicii Imobiliare, urmate de Sănătate & Științe ale Vieții și Transport, Logistică & Automotive.
  • Tendințe regionale de angajare: Angajatorii din regiunea de Vest a României raportează cele mai puternice intenții de angajare, cu alte tendințe pozitive în regiunile Sud-Vest și București & Ilfov. Regiunile Sud-Est și Sud au perspective negative în ceea ce privește intențiile de angajare.
  • Adoptarea AI: Aproape jumătate (48%) dintre companii la nivel global și 36% dintre companiile din România au declarat că au adoptat deja AI, inclusiv AI conversațional generativ.
  • Impactul AI asupra forței de muncă: Peste jumătate (55%) dintre angajatori la nivel global se așteaptă să crească numărul de angajați datorită AI și machine learning în următorii doi ani, iar aproape unul din patru (24%) cred că nu va exista niciun impact.
  • Optimismul legat de AI: Angajatorii români dezvăluie că optimismul legat de AI variază în funcție de nivelul de senioritate, cu liderii seniori (66%) cei mai optimiști și muncitorii din fabrici și cei din prima linie (58%) cei mai puțin optimiști.
  • Provocările adoptării AI: În România, principalele provocări în adoptarea AI includ costurile ridicate, lipsa angajaților cu competențe în AI și lipsa unor instrumente și platforme de inteligență artificială adecvate.

Perspectivele Globale privind Angajările pentru Iulie - Septembrie 2024

Studiul ManpowerGroup privind Perspectivele Angajărilor pentru T3 2024 oferă perspective interesante asupra tendințelor globale de angajare:

  • Perspective de Angajare mai Puternice: Angajatorii din 29 din 42 de țări au raportat perspective de angajare mai puternice comparativ cu trimestrul anterior.
  • Perspective de Angajare mai Slabe: 12 țări au experimentat o slăbire a așteptărilor de angajare.
  • Perspective de Angajare Nealterate: Așteptările de angajare au rămas neschimbate într-o singură țară.

Aceste rezultate indică o tendință globală de angajare în general pozitivă, majoritatea țărilor arătând un optimism crescut în planurile lor de angajare pentru trimestrul următor.

Metodologie

Previziunea Netă de Angajare se obține făcând diferența dintre procentul de angajatori care prognozează o creștere a volumului total de angajări și procentul de angajatori care prevăd o scădere a angajărilor în locația lor, în trimestrul următor. Pentru țările care au acumulat date cel puțin 17 trimestre consecutiv, printre care și România, cifrele citate au fost supuse ajustării sezoniere, cu excepția cazului în care se specifică altfel.

Studiul ManpowerGroup privind Perspectivele Angajării de Forţă de Muncă se realizează cu ajutorul unei metodologii validate, în conformitate cu cele mai înalte standarde din domeniul cercetării de piaţă. Studiul a fost structurat astfel încât să fie reprezentativ pentru fiecare economie naţională. Pentru trimestrul II 2024 cercetarea s-a realizat de către

Reputation Leaders pe un eșantion reprezentativ de 534 angajatori. Marja de eroare pentru toate datele, la nivel naţional, regional și global, nu depăşeşte +/-5.5%.

Despre ManpowerGroup România

ManpowerGroup România, liderul național în soluții inovatoare privind forța de muncă, creează și furnizează servicii care ajută clienții să își îndeplinească obiectivele de afaceri, susținând competitivitatea acestora. Compania este specializată în servicii de recrutare, muncă temporară, salarizare, administrare de contracte de muncă, outsourcing, consultanță, soluții de proiect și servicii pentru utilizatori finali. Operăm la nivel național cu prezență în: București, Brașov, Cluj-Napoca, Craiova, Pitești, Ploiești și Timișoara. Mai multe informații despre ManpowerGroup România sunt disponibile pe www.manpower.ro.

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri