Antreprenorii care dețin un restaurant știu cât de multe aspecte trebuie luate în considerare pentru ca acest business să rămână profitabil. Crearea unui meniu, aprovizionarea cu ingrediente și găsirea unor furnizori de încredere sunt doar câteva aspecte de baza. Totuși, o problemă care tinde să devină din ce în ce mai importantă este legată de reducerea risipei alimentare.

Conform Programului Națiunilor Unite pentru Mediu, la nivel global sunt risipite un miliard de tone de alimente în fiecare an, iar industria restaurantelor reprezintă 40% din total. În acest context, adoptarea unor măsuri strategice pentru a reduce risipa alimentară în restaurante este esențială. Iată ce măsuri poți să implementezi în restaurantul tău:

Depozitează corect alimentele

Cel mai important aspect în ceea ce privește depozitarea corectă a alimentelor este legat de controlul temperaturii. Atunci când temperatura este setată corect, reduci atât riscul de dezvoltare a bacteriilor, cât și de deteriorare a alimentelor. Un sistem inteligent de congelare a alimentelor te ajută să reduci astfel risipa alimentară.

Acest lucru înseamnă să optimizezi procesele tehnice prin senzori, astfel încât congelarea alimentelor să fie făcută într-un mod corect și eficient. Un astfel de proces tehnic al congelării, bazat pe senzori, are capacitatea de a măsura cu precizie temperatura, dar și de a regla în același timp umiditatea și circulația aerului din depozitul frigorific.

Refolosește ingrediente

O altă modalitate prin care poți să reduci risipa alimentară este de a identifica acele ingrediente pe care le poți folosi în mai multe rețete. Poate fi vorba de ingrediente pe care le comanzi în mod regulat sau în cantități mari. Ai și avantajul de a reduce costurile de achiziție deoarece comanzi o cantitate mai mare.

Acest lucru înseamnă că trebuie să analizezi meniul și să faci modificări. De exemplu, dacă în restaurant clienții comandă des carne de pui, încearcă să găsești alte rețete care au la bază acest ingredient. Totodată, atunci când ai un meniu restrâns, probabilitatea de a folosi toate ingredientele din depozit e mai mare. Reduci astfel și riscul ca ingredientele folosite destul de rar să se deterioreze.

Verifică porțiile de mâncare

Clienții vin de cele mai multe ori în restaurant pentru calitatea preparatelor pe care le ai în meniu. Desigur că este important să pui în farfurie o porție rezonabilă de mâncare, dar la fel de important este să încerci să reduci cantitatea de alimente care rămâne pe farfurii și nu este consumată.

Conform unui studiu privind risipa alimentară în restaurante, aproape 40% din mâncarea servită nu este consumată de clienți. De cele mai multe ori, este vorba de garnituri sau preparate extra, care sunt servite lângă felul principal. În afară de micșorarea porțiilor, poți reduce cantitatea de carne preparată sau poți scoate din meniu garniturile care rămân neconsumate în mod frecvent.

Ține evidența stocurilor de alimente

O bună inventariere a stocului de alimente reprezintă o parte esențială în procesul de reducere a risipei alimentare. Începe prin a eticheta corect ingredientele pe care le folosești, cu data de producție și de expirare. În acest fel nu ajungi să arunci pachete cu alimente pe care nu le poți identifica.

Folosește regula „Primul venit, primul folosit”. Adică, aduci în partea din față a depozitului alimentele mai vechi și le depozitezi în spate pe cele abia sosite. De asemenea, poți să integrezi și un software de inventariere, care te ajută să te organizei mai eficient și să ții mai ușor evidența alimentelor din depozit.

Risipa alimentară reprezintă o problema globală care are un impact semnificativ asupra mediului. Adoptarea unor măsuri care reduc risipa alimentară din restaurant și care te ajută în același timp să îți îmbunătățești modul de operare sunt puncte critice în procesul de business, mai ales că vorbim de industria alimentară.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri