DP World, o companie de logistică ce are ca acționariat emirieni din Dubai, a finalizat o investiție de 65 mil. euro într-un terminal din Portul Constanța, unde speră că va muta o bună parte din marfa cărată de tirurile turcești către vestul Europei.

”Această inițiativă (n.red. dezvoltarea terminalelor din Portul Constanța) abordează provocările tot mai mari cu care se confruntă comerțul din Turcia, ale cărei exporturi au atins un nivel record de 254 miliarde dolari, 40% dintre acestea fiind destinate Uniunii Europene. (...) Răspunsul nostru la această situație este o modernizare majoră a portului Constanța pentru a stabili un nou centru de tranzit, reducând semnificativ congestia actuală”, se menționează într-un raport al DP World, adresat investitorilor.

Situația este detaliată de către Cosmin Cârstea, CEO DP World România, care afirmă că timpii de tranzit ale tirurilor turcești în Bulgaria sunt extrem de mari, nu rare fiind situațiile în care cozile de tiruri ajung la zeci de kilometri.

”Șoferii de TIR din Tucia sunt cărăușii Europei. Datorită faptului că primesc suvenții de la statul turc, nu au o presiune foarte mare pe timpul de livrare și își permit să aștepte în acele cozi interminabile de la granița din Bulgaria. Dacă însă marfa din camion vine cu feribotul, știi sigur că ea în 8 ore ajunge la Constanța. Adăugând timpul de încarcare și celelalte formalități vorbim de aproximativ o zi pentru un transport pe mare, comparativ cu 5 zile pentru un transport rutier”, explică el.

Nu este loc mai bun unde să aduci producție decât în România. Aveți resurse umane, know how și conectivitate cu țările europene. Conceptul de nearshoring, de a produce aproape de piața consumatoare, a devenit tot mai important după pandemie, iar România este o soluție în acest sens.

Sultan Ahmed bin Sulayem (foto), Președinte și CEO DP World

Sursa foto: DP World

Cârstea se așteaptă ca un volum important din transporturile care vor face prin noul terminal DP World din Constanța să fie reprezentat de autoturisme și alte produse din industria auto.

De altfel, industria auto este foarte importantă pentru Turcia, al 13 cel mai mare producător auto din lume, cu fabrici Oyak-Renault, Ford Otosan, Fiat sau Toyota.

”Traseul rutier convențional prin Bulgaria este acum nesustenabil din cauza congestiilor și a întârzierilor severe, camioanele (n.red. din Turcia) fiind adesea nevoite să se confrunte cu cozi de până la 35 de kilometri la frontieră. Acest blocaj perturbă programele de producție și umflă bugetele, forțând companiile să apeleze la opțiuni costisitoare de transport aerian”, se subliniază și în raportul anual al DP World.

Citiți și Investiții din Dubai în Portul Constanța. DP World a construit un terminal de 65 mil. euro

Constanța, cel mai mare port de containere de la Marea Neagră, găzduiește acum două noi facilități în urma unei investiții de 65 milioane de euro, realizată din fonduri DP World, dar parțial și din fonduri europene și fonduri alocate de statul român. Cele două noi facișități DP World din Constanța presupun un terminal cargo de 5 hectare pentru mărfuri grele, voluminoase și complexe și un nou terminal „roll-on, roll-off” (RO-RO) care va gestiona până la 80.000 de vehicule pe an în perioadele de vârf.

Pe terminalul cargo sunt stocate/transportate mărfuri voluminoase ce nu pot intra într-un container obișnuit. Potrivit declarațiilor făcute de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, acest terminal va fi important pentru echipamentele necesare extracțiilor de gaze care se vor face în următorii ani din Marea Neagră.

De cealaltă parte, într-un terminal RORO camioanele şi semiremorcile intră şi ies pe roţi în navă. În cazul semiremorcilor sunt folosite capete tractor care se cuplează la remorcă şi o tractează în/din navă. Operaţiunile RORO sunt printre cele mai puţin costisitoare din perspectiva clientului final, pentru că nu implică folosirea echipamentelor de manipulare. Pentru aceste operaţiuni nu este nevoie de macarale, ci doar de capete tractor care să încarce/descarce semiremorcile în/din navă.

Încă 50 de milioane de euro vor fi investite de către DP World într-o nouă platformă multi-transport în Constanța, care se va deschide în 2025.

A treia unitate nou lansată a DP World se află la Aiud, care acum găzduiește un nou hub logistic intermodal de 8 hectare ce leagă transportul rutier cu cel feroviar, în urma unei investiții de 21 de milioane de euro.

Sursa foto: Wall-Street.ro

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri