Sphera Franchise Group (simbol bursier SFG) marchează cel mai bun prim trimestru din istoria sa în termeni de vânzări, EBITDA și profit net. Cifra de afaceri mai mare în toate cele trei țări unde Grupul este activ a condus la o creștere cu 9% a vânzărilor totale în T1 2024 comparativ cu T1 2023, până la 365,9 mil. lei. De asemenea, EBITDA, profitul înainte de taxe, a marcat o creștere semnificativă de două cifre (+69,1%), ajungând la 39,8 mil. lei, iar profitul net a înregistrat aproape o triplare (+192%), până la 21,4 mil. lei.

"Rezultatele (...) obținute trimestru de trimestru demonstrează capacitatea noastră de a dezvolta în continuare businessul, realizând concomitent performanță. (...) Suntem în grafic cu estimările bugetare pentru acest an și încrezători că vom continua să creăm valoare adăugată pentru toți stakeholderii noștri. Pe parcursul anului, ne vom consolida poziția (...), concentrându-ne pe identificarea și valorificarea oportunităților de extindere a rețelei noastre de unități în orașele mai mici și în centrele comerciale în care încă nu suntem prezenți și investind în digitalizare, inovare și remodelarea restaurantelor actuale", a declarat Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group.

KFC România rămâne brandul-locomotivă pentru grup și în primul trimestru al acestui an, cu vânzări de 268,8 mil. lei, reprezentând o creștere de două cifre (+12,8%) față de T1 2023.

De asemenea, profitul operațional al restaurantelor KFC România a crescut cu 58,3%, ajungând, la finalul lunii martie, la 38,3 mil. lei, iar EBITDA s-a majorat cu 64,8%, la 35,4 mil. lei. Totodată, profitul net s-a dublat (+105,6%), la 23,9 mil. lei.

Mai mult, KFC România a încheiat primul trimestru cu o marjă EBITDA de 13,2%, iar rețeaua și-a continuat extinderea prin deschiderea unui nou restaurant KFC, în luna februarie, la Sibiu.

KFC Moldova a avut, de asemenea, un prim trimestru bun, vânzările fiind mai mari cu 12,4% (aprox. 5,5 mil. lei), în vreme ce profitul operațional al restaurantelor s-a dublat (1,3 mil. lei).

Creșteri au fost înregistrate și de KFC Italia, care a avut în primul trimestru vânzări mai mari cu 5,7% (43,3 mil. lei) și a încheiat profitabil în termeni de EBITDA (2,7 mil. lei).

Vânzările au crescut și pentru Taco Bell (+5,4%, la 20,8 mil. lei) și, după ce anul trecut a atins pragul de rentabilitate, brandul continuă să rămână profitabil și în primul trimestru din 2024 (0,37 mil. lei profit net și EBITDA 1,5 mil. lei).

Pizza Hut a contribuit cu 27,4 mil. lei la vânzările totale în T1 2024, în scădere comparativ cu primul trimestru din 2023, pe fondul reorganizării rețelei de restaurante, care a continuat și în primele luni ale anului.

În plus, Pizza Hut și-a consolidat portofoliul, aducând în luna martie pe piața din România sub-brandul WingStreet.

La nivel de costuri, Sphera a continuat procesul de eficientizare a activității, cheltuielile cu restaurantele crescând într-un ritm semnificativ mai mic decât vânzările, cu doar 4,7%. Ca urmare, ponderea în totalul vânzărilor a scăzut cu aproape 4 puncte procentuale, la 88%, în T1 2024 comparativ cu T1 2023.

De asemenea, compania a încheiat primul trimestru cu un nivel minim al raportului datorie netă / EBITDA, de doar 0,3.

”Am continuat să fim atenți în ceea ce privește costurile, să ne extindem într-o manieră sustenabilă, să digitalizăm atât pentru eficiența internă, cât și pentru o experiență îmbunătățită a clienților și să inovăm la nivel de portofoliu și produs. Rezultatele bune pentru acest prim trimestru ne fac încrezători în perspectivele pentru anul acesta”, _a declarat Valentin Budeș, CFO, Sphera Franchise Group.

Pentru anul 2024, Sphera Franchise Group a bugetat creșteri de două cifre comparativ cu 2023 pentru principalii indicatori financiari: vânzări în restaurante de peste 1,64 mld. lei (+12,2%), un profit net normalizat de 95,7 mil. lei (+20,1%) și EBITDA normalizat de 189,8 mil. lei (+28,3%).

Compania a alocat pentru dezvoltare, în acest an, în jur de 69 mil. lei, pentru deschiderea a 6 restaurante KFC în România, remodelarea de unități existente și implementarea de soluții digitale.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri