27 Septembrie 2023

Și executivii marilor companii fac greșeli. Care consideră CEO-ul Levi’s Strauss că a fost cea mai mare eroare a sa



CEO-ul celui mai cunoscut brand de jeanși din lume, Levi’s Strauss, spune că a știut, nu din prima zi, dar din a doua a sa zi la job în această poziție, faptul că cel mai bun mod de a schimba traiectoria companiei este de a da afară mai mult de jumătate din executivi.

"Cel mai ușor mod de a schimba cultura unei companii este de a-i schimba oamenii. Am avut 11 rapoarte directe (despre executivii companiei, n.r.), iar în primele 18 luni, 9 dintre ei erau plecați", a declarat Charles Bergh, CEO Levi’s Strauss, conform cnbc.

Cu toate acestea, executivul spune că marele său regret este acela că nu a concediat oamenii nepotriviți suficient de repede.

Acesta s-a alăturat de altfel companiei într-o perioadă nefastă pentru aceasta, mai precis în anul 2011, când oamenii deja nu mai cumpărau produsele Levi’s Strauss.

"Brandul era realmente pierdut. Aveam o generație întreagă de consumatori care nu au crescut purtând Levi’s așa cum am făcut eu când eram copil", a mai spus acesta, conform aceleiași surse.

De asemenea, Charles Bergh a mai arătat faptul că performanța companiei era nesigură de mai mult de 10 ani, într-un an, spre exemplu, veniturile companiei crescând în vreme ce profitul scădea, în vreme ce în anul următor profitul își revenea, dar veniturile scădeau.

În 2017, însă, cu el la conducere, compania a înregistrat o creștere anuală de 8%, cea mai mare din ultimii 10 ani și cu mult peste creșterea de 3,1% de anul anterior. Ulterior, Levi’s a urmat această tendință, astfel că în 2018 compania înregistra o creștere de 14%.

Charles Bergh va părăsi însă poziția de CEO al Levi’s Strauss anul viitor, motiv pentru care spune că moștenirea sa cea mai importantă este faptul că a scos compania din letargie și blazare.

Chiar și așa, însă, mai notează cnbc, nu totul este roz la Levi’s Strauss. Astfel, compania și-a redus așteptările cu privire la profit în 2023, creșterea de anul acesta fiind estimată la 1,5-2,5%, față de marja obișnuită situată între 1,5 și 3%.

Cu toate acestea, faptul că compania condusă de Charles Bergh și-a îndreptat privirile spre Asia, pare să fie de viitor, mai ales având în vedere faptul că veniturile provenite din vânzările pe piața de pe acest continent au crescut la 18% în al doilea trimestru al anului, ridicându-se la 262 milioane de dolari.



Citeste si