CEO-ul celui mai cunoscut brand de jeanși din lume, Levi’s Strauss, spune că a știut, nu din prima zi, dar din a doua a sa zi la job în această poziție, faptul că cel mai bun mod de a schimba traiectoria companiei este de a da afară mai mult de jumătate din executivi.
"Cel mai ușor mod de a schimba cultura unei companii este de a-i schimba oamenii. Am avut 11 rapoarte directe (despre executivii companiei, n.r.), iar în primele 18 luni, 9 dintre ei erau plecați", a declarat Charles Bergh, CEO Levi’s Strauss, conform cnbc.
Cu toate acestea, executivul spune că marele său regret este acela că nu a concediat oamenii nepotriviți suficient de repede.
Acesta s-a alăturat de altfel companiei într-o perioadă nefastă pentru aceasta, mai precis în anul 2011, când oamenii deja nu mai cumpărau produsele Levi’s Strauss.
"Brandul era realmente pierdut. Aveam o generație întreagă de consumatori care nu au crescut purtând Levi’s așa cum am făcut eu când eram copil", a mai spus acesta, conform aceleiași surse.
De asemenea, Charles Bergh a mai arătat faptul că performanța companiei era nesigură de mai mult de 10 ani, într-un an, spre exemplu, veniturile companiei crescând în vreme ce profitul scădea, în vreme ce în anul următor profitul își revenea, dar veniturile scădeau.
Levi's Strauss CEO says his biggest mistake was not firing the wrong people fast enough https://t.co/0HDPvQQ0h6— CNBC (@CNBC) September 27, 2023
În 2017, însă, cu el la conducere, compania a înregistrat o creștere anuală de 8%, cea mai mare din ultimii 10 ani și cu mult peste creșterea de 3,1% de anul anterior. Ulterior, Levi’s a urmat această tendință, astfel că în 2018 compania înregistra o creștere de 14%.
Charles Bergh va părăsi însă poziția de CEO al Levi’s Strauss anul viitor, motiv pentru care spune că moștenirea sa cea mai importantă este faptul că a scos compania din letargie și blazare.
Chiar și așa, însă, mai notează cnbc, nu totul este roz la Levi’s Strauss. Astfel, compania și-a redus așteptările cu privire la profit în 2023, creșterea de anul acesta fiind estimată la 1,5-2,5%, față de marja obișnuită situată între 1,5 și 3%.
Cu toate acestea, faptul că compania condusă de Charles Bergh și-a îndreptat privirile spre Asia, pare să fie de viitor, mai ales având în vedere faptul că veniturile provenite din vânzările pe piața de pe acest continent au crescut la 18% în al doilea trimestru al anului, ridicându-se la 262 milioane de dolari.
Sursa foto: Shutterstock / marekuliasz
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: