17 Martie 2021

Companiile apelează la cadouri pentru a-i înveseli pe angajați



În România, circa 18,4% dintre angajați lucrează de acasă ca urmare a pandemiei de COVID-19, conform unui raport al Eurofound. În acest context, comunicarea dintre angajatori și echipe a fost afectată, iar pentru a-i mai înveseli pe angajați, companiile au apelat la trimiterea de diverse cadouri.

„Dacă înainte achizițiile pentru cadourile corporate erau destinate partenerilor de afaceri și colaboratorilor, la finalul anului 2020 peste 90% din comenzi au fost destinate angajaților și echipelor. S-a simțit o nevoie de reconectare și recompensare pentru eforturile depuse. Am intermediat în ultimul trimestru al anului 2020 aproape 10.000 de cadouri trimise acasă angajaților din companiile cu care lucrăm”, spune Aura Nicolae, acționar The Chocolate Maker, compania care deține brandul Chocolissimo pe piața locală.

Potrivit reprezentanților Chocolissimo, deblocarea bugetelor de achiziții pe final de an a determinat o recuperare a pierderilor și chiar o ușoară creștere pe segmentul cadourilor corporate care a continuat și în primele luni din 2021. Aura Oprea spune că pentru anul 2021 estimează o creștere de 10% pe segmentul de cadouri corporate.

Anul trecut s-a înregistrat o creștere de 40% față de primele două luni din 2019, însă după jumătatea lunii martie a început declinul. Pentru Chocolissimo, ale carui venituri sunt generate în proporție de 75% de achizițiile corporate, lunile martie și aprilie din anul 2020 au venit cu o scădere de aproape 70% față de lunile anilor precedenți.

„Achizițiile corporate, care reprezintă circa 75% din business-ul nostru, au scăzut cu 90%”, spune Aura Nicolae.

Evaluată la 3 milioane euro, piața cadourilor corporate este una sezonieră și retailerii sunt focusați pe trei perioade importante din an care le genereaza 80% din venituri: Craciunul, 1 Martie si Pastele.



Citeste si