5 Februarie 2020

CFR Marfa, cu datorii de 500 de milioane de euro, intra in restructurare; planul de redresare va fi implementat in doi ani



CFR Marfa intra in procedura de restructurare, coordonata de CITR, iar planul de redresare va fi implementat in doi ani. Operatorul feroviar are datorii de peste 500 de milioane de euro, 363 de milioane de euro ajutorul de stat si 180 de milioane de euro (180 de milioane de lei) datorii catre CFR SA, pentru taxa de utilizare a infrastructurii (TUI).

CITR, companie care ofera solutiile de restructurare a firmelor romanesti atat in cadrul, cat si in afara insolventei, a fost desemnat administrator concordatar provizoriu si va coordona restructurarea operatorului feroviar CFR Marfa prin procedura de concordat preventiv, deschisa pe 4 februarie 2020 de Tribunalul Bucuresti.

"In 2019 a fost adoptata Directiva (UE) 2019/1023 privind cadrele de restructurare preventiva pentru a impiedica iesirea din economie a 200.000 de firme anual la nivel european. Directiva incurajeaza aplicarea procedurilor de restructurare in afara insolventei, inclusiv a concordatului preventiv. Concordatul este o solutie de preventie care are rolul de a asigura redresarea rapida si este desfasurata sub supravegherea judecatorului sindic. Procesul de restructurare permite continuarea activitatii companiei si respectarea obligatiilor fata de creditori", explica CITR intr-un comunicat de presa.

Urmeaza o analiza a activitatii societatii pe baza bugetului de venituri si cheltuieli si a cash-flow-ului, in baza careia va fi propus si implementat imediat planul de redresare.

Urmatorii pasi in procedura sunt realizarea, in termen de 30 de zile, a unui plan de redresare a companiei si supunerea acestuia votului creditorilor care detin cel putin 75% din creante. Termenul de implementare a masurilor adoptate in planul de restructurare este de 24 de luni.

CFR Infrastructura intentiona, la inceputul lunii octombrie, sa execute silit CFR Calatori si CFR Marfa daca nu isi vor achita datoriile provenite din neplata taxei de utilizare a infrastructurii, care se ridica la 180 de milioane de lei si, respectiv, un miliard de lei.



Citeste si