Exporturile au fost motorul principal de crestere al vanzarilor Arctic in 2006. in prima jumatate a anului, volumul exporturilor a crescut cu 66% in comparatie cu anul trecut. Europa constituie in continuare o piata importanta pentru Arctic pentru exportul de aparate frigorifice. in 2006 Arctic a patruns pe noi piete de desfacere din Italia, Finlanda sau Estonia. Pe langa Europa Centrala si de Est, exporturile vizeaza pentru perioada urmatoare Orientul Mijlociu si Africa.
In prezent, 65% din productia fabricii de la Gaesti este destinata exportului, iar pentru anul viitor, compania estimeaza o crestere la 80% a productiei exportate. Volumul vanzarilor in piata romaneasca ar putea creste cu 9% pana la sfarsitul anului, ceea ce, spune compania, se traduce printr-o crestere valorica cu circa 4% comparativ cu anul 2005, atingand cifra de 106 milioane euro.
In conditiile actuale de piata, anul 2006 a reprezentat un an de crestere pentru Arctic, un an in care am urmarit indeaproape cele doua obiective ale companiei: de intarire a pozitiei de lider al pietei romanesti de electrocasnice si de transformare a fabricii de la Gaesti in cea mai mare unitate de productie de aparate frigorifice din Europa Centrala si de Est, a completat Ugur Kayali.
Cota de pe piata romaneasca a produselor Arctic a ajuns in 2006 la 30,9%, in crestere cu 2% fata de anul precedent, iar pentru 2007 compania tinteste o cota de 32% pe piata de profil din Romania, a declarat la randul sau directorul de marketing Arctic, Monica Iavorschi.
Aceste obiective corespund strategiei de extindere si dezvoltare a grupului Arcelik, numarul trei pe piata europeana de electrocasnice, care si-a propus ca pana in 2010 sa realizeze o crestere constanta a vanzarilor nete cu 14% pe an. Grupul turc a intrat in piata ruseasca, unde a deschis fabrici, si a intrat cu produsele sale in pietele din China si USA, ceea ce da posbilitatea estimarii unei cifre de afaceri totale de 3,4 miliarde euro in 2006.
Arctic a fost infiintata in 1968, iar in 1970 a inceput productia de frigidere la Gaesti. Grupul turc Arcelik a cumparat Arctic in 2002. in perioada 2002-2005, grupul Arcelik a investit in fabrica Arctic de la Gaesti 35 milioane de euro, care au dus la triplarea capacitatii de productie, a exporturilor si a cifrei de afaceri.
Anul 2005 a reprezentat pentru Arcelik o crestere rapida, cu produse care au intrat pe pietele a peste 100 de tari din intreaga lume, sustin oficialii companiei. Pana in anul 2010, Arcelik si-a propus sa devina unul dintre cele mai puternice 10 branduri din lume pe segmentul electrocasnice. Arcelik a vandut in anul 2005 peste 8,2 milioane de produse electrocasnice, cu 10% mai mult comparativ cu anul 2004 si a inregistrat o cifra de afaceri de 3,1 miliarde euro.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: