14 Iunie 2016

Cum a fost anul 2015 pentru doi dintre cei mai mari producatori de bere din Romania



Heineken Romania si United Romanian Breweries Bereprod (URBB), doi dintre cei mai mari producatori de bere din Romania, au inregistrat afaceri cumulate anul trecut de peste 347 milioane de euro, cu circa 15,3% mai mari comparativ cu anul precedent, potrivit datelor din bilanturile financiare depuse la Ministerul Finantelor Publice.

Producatorul de bere Heineken Romania, a doua cea mai mare companie din industria locala a berii, a raportat la sfarsitul lui 2015 un profit de 25 de milioane de euro la o cifra de afaceri de 271,6 milioane de euro, conform News.ro

Daca cifra de afaceri a crescut fata de 2014 cu peste 11%, profitul companiei a scazut cu 6,2 milioane de euro, potrivit acelorasi date.

Heineken are in Romania patru fabrici de bere si peste 1.100 de angajati
  • Craiova
  • Constanta
  • Miercurea Ciuc
  • Targu Mures

Compania are cel mai diversificat portofoliu de marci, acoperind toate segmentele pietei de bere din Romania, cu brandurile:
Heineken, Silva, Ciuc Premium, Golden Brau, Neumarkt, Bucegi, Edelweiss (import), Zipfer (import), Gosser, Schlossgold, Gambrinus, Harghita si Hategana.

United Romanian Breweries Bereprod, compania asociata in special cu Tuborg si Carlsberg

Si United Romanian Breweries Bereprod (URBB), companie asociata in mintea consumatorilor in special cu berile Tuborg si Carlsberg, a inregistrat anul trecut o crestere de 33,4% a cifrei de afaceri, pana la 75,4 milioane de euro.

In plus, compania a revenit pe profit, dupa ce in anul anterior a raportat o pierdere neta de 10,4 milioane euro. Astfel, anul trecut producatorul a avut un profit net de 2,3 milioane de euro.

URBB detine brandurile Tuborg, Carlsberg, Skol, Holsten, Guiness, dar opereaza si branduril de bauturi racoritoare Granini. Compania este si actionarul majoritar al Bilbor Mineral Water, producatorul apei minerale Bilbor, care tocmai a intrat in faliment, la aproximativ un an dupa ce si-a cerut insolventa.

Afacerile mai mari ale celor doi berari vin in contextul in care si piata a crescut anul trecut cu 6,5%, avans care a atras dupa el si rezultatele jucatorilor de pe piata.

Vanzarile de bere au crescut, anul trecut, pana la 15,8 milioane hectolitri, consumul pe cap de locuitor ajungand astfel la 80 de litri, de la 74 de litri in 2014, iar motorul acestei majorari este evolutia pozitiva a indicatorilor economici ai Romaniei, arata datelor Asociatiei Berarii Romaniei.

Liderul pietei, Ursus Breweries, care detine, printre altele, brandurile de bere Ursus, Timisoreana, Ciucas, Stejar si Peroni Nastro Azzurro, si nici Bergenbier SA, care are in portofoliu brandurile Bergenbier, Noroc, Stella Artois, Lowenbrau, Staropramen si Beck’s, nu si-au facut publice rezultatele financiare pana in prezent.



Citeste si