14 Ianuarie 2016

Tendinte in retail: omnichannel si formatele de nisa



Retailul international se va axa in 2016 pe doua directii, respectiv dezvoltarea omnichannel si pe formate de nisa, spun reprezentati ai Carrefour.

Un termen aparut de abia de cativa ani pe piata, retailul omnichannel se refera la interdependenta dintre vanzarile online si cele din magazine. Spre exemplu, clientii pot comanda produse care nu sunt disponibile la raft in acel moment sau pot ridica din magazin o comanda pe care au facut-o online.

„Tendintele pe piata de retail internationala se contureaza mai mult in doua directii: pe de o parte dezvoltarea omnichannel, pe de alta parte cresterea unor formate de nisa”, a declarat Andreea Mihai, director de marketing si PR in Carrefour Romania.

Mihai a precizat ca pana acum vanzarile sunt in linie cu previziunile, dar fara sa ofere detalii, si ca se asteapta ca 2016 sa fie „un an dinamic”.

Reteaua Carrefour s-a imbogatit anul trecut prin preluarea de catre retailerul francez a celor 86 de supermarket-uri Billa, detinute de nemtii de la Rewe, care mai au in portofoliu si magazinele Penny Market. Tranzactia este evaluata la 100 milioane de euro. Dintre cele 86 de magazine, 16 unitati sunt in Bucuresti.

Carrefour a semnat anul trecut un contract de preinchiriere cu companie P3, controlata de TPG Real Estate si Ivanhoe Cambridge, pentru parcul logistic P3 Bucharest, parte a unei tranzactii mai ample ce prevede dezvoltarea unui hub logistic de 81.000 mp pentru retailer in Romania. Hubul va ingloba doua depozite noi, construite special pentru Carrefour si alocarea unor depozite deja existente.

Constructia primei cladiri a inceput in octombrie 2015, spatiile logistice urmand a fi predate in mai multe etape, intre aprilie si octombrie 2016. Pozitionat la kilometrul 13 de pe autostrada A1, langa Bucuresti, parcul P3 Bucharest dispune de teren care permite dezvoltarea a 114.000 mp de spatii suplimentare, cu unitati incepand de la 4.000 mp si pana la 40.000 mp.



Citeste si