26 Noiembrie 2014

Kingfisher, vanzari de 84 milioane euro in Romania in primele noua luni ale anului fiscal. T3, mai slab cu 25% fata de 2013



Retailerul britanic de bricolaj Kingfisher a inregistrat vanzari in valoare de 68 milioane de lire sterline in Romania (84,3 milioane euro) in primele noua luni ale anului fiscal 2014/2015, perioada februarie-octombrie, pierderile situandu-se la 9 milioane de lire sterline (11,16 milioane euro).

La nivelul trimestrului al treilea, vanzarile grupului britanic in Romania s-au situat la 26 de milioane de lire (32,2 milioane euro), in scadere cu 25,7% fata de acceasi perioada a anului trecut, cand acestea s-au situat la 35 de milioane de lire (41 milioane euro), se arata in raportul publicat marti de Kingfisher. De asemenea, Kingfisher a consemnat o pierdere de 3 milioane de lire (3,7 milioane euro) in Romania in perioada august-octombrie.

Pierderea, cauzata de costurile pentru rebrandingul magazinelor

"Pierderea din vanzari include costurile legate de accelerarea procesului de modificare a magazinelor in formatul Brico Depot, actiune anuntata anterior", se arata in raportul Kingfisher. Primele doua magazine in noul format au fost inaugurate in martie, iar grupul a anuntat atunci ca va accelera procesul pentru celelalte 13 magazine.

In luna aprilie a anului trecut, Kingfisher a anuntat achizitia de la compania franceza de retail Group Bresson a celor 15 magazine Bricostore din Romania, cu vanzari de 131 milioane de euro in 2012. Grupul a informat, de asemenea, ca ia in calcul posibilitatea cresterii afacerii pe termen lung la circa 50 de magazine.

Tranzactia a fost finalizata in trimestrul al doilea al anului fiscal 2013/2014, astfel ca raportul financiar pentru primele noua luni din acest an nu include date pentru comparatie aferente perioadei similare a anului trecut.
La nivelul grupului, vanzarile au scazut cu 0,6% in primele noua luni ale acestui an fiscal prin comparatie cu acelasi interval din 2013/2014, la 8,58 miliarde de lire (10,6 miliarde de euro). Si profitul companiei britanice a inregistrat un declin in perioada februarie-octombrie, de 4,7%, la 615 milioane de lire (762,6 milioane euro).
La 1 noiembrie, grupul britanic detinea 15 magazine in Romania, cu 1.167 de angajati.

Grupul britanic concureaza pe piata romaneasca cu retaileri precum Ambient, Dedeman, Hornbach, Mr. Bricolage, Praktiker si Leroy Merlin.



Citeste si