6 Octombrie 2014

Producatorul de motounelte agricole Stihl tinteste afaceri in crestere cu cel putin 10%, la peste 25 mil. euro



Stihl Romania, filiala locala a producatorului german de motounelte agricole cu acelasi nume, mizeaza in acest an pe afaceri de peste 25 de milioane de euro, o evolutie de cel putin 10% fata de anul anterior, cresterea fiind generata in special de vanzarile mai bune pe toate gamele de produse, asta desi motoferastraiele, motorul business-ului companiei la nivel local, a fost mai putin dinamic decat in anii precedenti.

Explicatia pentru o evolutie mai slaba a vanzarilor pe segmentul de motoferastraie tine de faptul ca exista o concurenta foarte puternica venita din zona marilor magazine de bricolaj, care in cea mai mare parte comercializeaza produse ieftine. “Retailul de bricolaj aduce in piata produse mai ieftine si tocmai de aici vine si marea competitivitate. In ciuda evolutiei mai putin dinamica de pe aceasta zona noi mizam pe o crestere a business-ului la nivel local de minimum 10% pana la finalul anului”, a declarat Ioan Mezei, directorul general Stihl Romania.

Conform datelor Stihl, aproximativ 75% din vanzarile totale de motounelte agricole merg catre clientul final, in timp ce un procent de 25% catre segmentul B2B.

Investitii de 3 mil. euro in dezvoltarea retelei de parteneri

Producatorul de motounelte agricole si-a propus ca in urmatorii doi ani sa demareze un amplu proces investitional care va presupune modernizarea actualelor spatii de vanzare oferite de catre dealeri (parteneri), mai precis in extinderea spatiilor disponibile si dotarea cu noi echipamente si training specializat, proces care va necesita un efort financiar de peste 3 milioane de euro. “Am dezvoltat un concept nou de spatiu comercial pe care noi in numim «flagship store» si care va fi implementat pana la sfarsitul anului viitor. Suma de 3 milioane de euro va fi directionata mai ales catre cresterea spatiilor de vanzare, a sistemelor de prezentare, a modului de organizate cat si a trainingului cu personalul”, a mai spus Ioan Mezei, care a subliniat ca in momentul de fata Stihl lucreaza in Romanai cu circa 200 de parteneri care detin un numar de aproximativ 300 de magazine pe intreg teritoriul tarii.

Potrivit reprezentantului companiei germane, piata locala de motounelte agricole s-a ridicat anul trecut la aproximativ 120 de milioane de euro, pentru acest an Ioan Mezei asteptandu-se la o crestere de cel mult 5%. “Piata ar putea inregistra in acest an o usoara crestere de cel mult 5%”, a aratat acesta.

Principalii concurenti ai Stihl in Romania sunt suedezii de la Husqvarna, dar si producatorul local Ruris Craiova, controlat de catre omul de afaceri Catalin Stroe.



Citeste si