15 Iunie 2006
Michelin vizeaza primul an de profit in 2006
Dupa ce a intrat pe piata romaneasca in 2001, francezii de la Michelin tintesc ca in acest an sa puna punct capitolului pierderi si sa treaca pe profit. Pierderile companiei s-au diminuat de 2,5 ori anul trecut.
Michelin Romaia estimeaza pentru acest an o crestere de 20-25% a cifrei de afaceri, comparativ cu nivelul de 727,39 milioane de lei (200 de milioane de euro) consemnat anul trecut, a declarat directorul de comunicare al companiei, Laura Antonov. Potrivit raportului financiar anual al firmei, cifra de afaceri realizata in 2005 de producatorul de anvelope a fost cu aproape 25% mai mare decit rezultatul consemnat pe ansamblul anului 2004.
In ceea ce priveste anul trecut, compania a consemnat o pierdere de 21,9 milioane de lei, echivalentul a sase milioane de euro, nivel de peste doua ori si jumatate mai redus decit cu un an inainte. Pierderile consemnate in ultimii ani reflecta evolutia normala de amortizare a unei investitii. Reducerea pierderilor de la an la an se datoreaza insa si unui program de reducere a costurilor de productie, a mai spus Antonov.
Michelin, cel mai mare producator de anvelope din lume, cu filiale in 170 de tari, a avertizat, recent, asupra impactului negativ pe care l-ar putea avea cresterea preturilor materiilor prime, dar si deprecierea dolarului asupra marjei de profit tintite de companie la nivel global in anul 2006.
Program de investitii
In Romaia, grupul francez a preluat, in 2001, fabricile Tofan de la Zalau si Floresti, societatea Tofan Recap si reteaua de distributie. Compania controleaza inca o firma, Michelin Romstil Cord, cu sediul la Zalau, care produce cord metalic.
Investitiile totale pe piata romaneasca se ridica la 150 de milioane de euro. Compania si-a propus pentru acest an sa deruleze investitii in valoare de 27 de milioane de euro in retehnologizarea unitatilor de productie.
Aproximativ 75% din productia companiei este orientata catre export, restul fiind destinata Automobile Dacia pentru echiparea autoturismelor Logan anvelopele Kormoran, precum si distributiei prin intermediul retelei nationale de dealeri.
In ceea ce priveste anul trecut, compania a consemnat o pierdere de 21,9 milioane de lei, echivalentul a sase milioane de euro, nivel de peste doua ori si jumatate mai redus decit cu un an inainte. Pierderile consemnate in ultimii ani reflecta evolutia normala de amortizare a unei investitii. Reducerea pierderilor de la an la an se datoreaza insa si unui program de reducere a costurilor de productie, a mai spus Antonov.
Michelin, cel mai mare producator de anvelope din lume, cu filiale in 170 de tari, a avertizat, recent, asupra impactului negativ pe care l-ar putea avea cresterea preturilor materiilor prime, dar si deprecierea dolarului asupra marjei de profit tintite de companie la nivel global in anul 2006.
Program de investitii
In Romaia, grupul francez a preluat, in 2001, fabricile Tofan de la Zalau si Floresti, societatea Tofan Recap si reteaua de distributie. Compania controleaza inca o firma, Michelin Romstil Cord, cu sediul la Zalau, care produce cord metalic.
Investitiile totale pe piata romaneasca se ridica la 150 de milioane de euro. Compania si-a propus pentru acest an sa deruleze investitii in valoare de 27 de milioane de euro in retehnologizarea unitatilor de productie.
Aproximativ 75% din productia companiei este orientata catre export, restul fiind destinata Automobile Dacia pentru echiparea autoturismelor Logan anvelopele Kormoran, precum si distributiei prin intermediul retelei nationale de dealeri.