Pe baza vinzarilor de margarina din anii precedenti ai societatilor implicate, se constata ca efectul realizarii tranzactiei va fi cresterea cotei de piata a societatii Orkla. Un alt efect posibil al operatiunii ar fi largirea portofoliului de marci fata de cel detinut de Orkla, respectiv Frhstck, Wiesana si Bunatati de la Bunica, se arata intr-un comunicat al institutiei de reglementare in domeniul concurentei.
Nu se stie valoarea tranzactiei
Consiliul Concurentei este interesat sa obtina observatiile si punctele de vedere ale agentilor economici terti in legatura cu modul in care aceasta concentrare economica afecteaza sau poate afecta propria activitate, se mai arata in comunicat.
Tranzactia a fost anuntata in decembrie 2005, fara indicarea termenilor financiari ai operatiunii. Anterior preluarii, Orkla si Royal Brinkers erau doua dintre cele mai importante companii producatoare de margarina de pe piata romaneasca. Alaturi de Unilever constituie jucatorii majori pe o piata care anual invirt peste 40 de milioane de euro.
Orkla produce si comercializeaza, totodata, si alte produse alimentare precum ketchup, mustar, pasta de tomate, maioneza si gem de fructe. Grupul norvegian Orkla a intrat in Romania in 2002, prin achizitionarea companiei Topway Food - unul dintre primii producatori de margarina din Romania.
Aflata pina in 2005 in proprietatea RBH International si a familiei olandeze Brinkers, Royal Brinkers Romania si-a inceput activitatea pe piata romaneasca in 1993, producind margarina sub marcile Linco, Holland si Unirea. Portofoliul companiei cuprinde si produse de patiserie congelate.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: