5 August 2011

Tronsoane din autostrada Transilvania, construite in parteneriat cu privati?



Guvernul ia in calcul construirea unora dintre tronsoanele autostrazii Transilvania prin parteneriat public-privat (PPP), deoarece fondurile publice destinate proiectelor de infrastructura nu sunt nelimitate, a declarat, joi, premierul Emil Boc, citat de Mediafax.

"Tronsonul de la Gilau la Mihaiesti va fi scos imediat la licitatie, de asemenea se reia proiectarea pentru scoaterea la licitatie a tronsonului Targu Mures-Campia Turzii. Pentru restul tronsoanelor, de la Brasov la Targu Mures, nu excludem procedura parteneriatului public-privat, este una dintre solutiile la care ne gandim pentru a putea sa le finalizam, deoarece banii publici nu sunt nelimitati", a spus Boc, la postul public de radio.

Costul de construire a autostrazii Transilvania va fi redus la 6,9 milioane euro/km, cu circa 50% mai putin, iar compania Bechtel va mai lucra doar pe doua tronsoane, statul fiind liber sa liciteze celelalte sase sectoare de drum, a anuntat, miercuri, la Guvern, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.

Proiectul autostrazii Transilvania a fost impartit in 8 tronsoane de constructie. Lucrarile nu au fost incepute pe 6 dintre ele, insumand 297 de kilometri, respectiv Brasov-Fagaras (53 km), Fagaras-Sighisoara (52 km), Sighisoara-Ogra (56 km), Ogra-Campia Turzii (36 km), Cluj Vest-Mihailesti (24 km) si Mihailesti-Suplacu de Barcau (76 km).

Proiectul Autostrada Transilvania a inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde euro, pentru constructia unui traseu de 415 kilometri, dar portiunea construita pana in prezent cu finantarea statului, la sapte ani de la lansarea proiectului, depaseste cu putin 10% din traseul total.
Pana in prezent au fost contruiti doar 52 km din autostrada, iar lucrarile sunt oprite de la inceputul anului, din lipsa de fonduri.



Citeste si