Șantierul naval Damen Mangalia, intrat în insolvență la jumătatea acestui an, anunță că va concedia aproape 300 de angajați de pe platforma orașului situat la malul Mării Negre.
Concret, 295 de angajați din toate departamentele de la Damen Mangalia urmează să fie concediați. Informația a fost anunțată chiar de liderii companiei, într-o conferință de presă la care a participat presa locală.
„Timpul merge împotriva noastră, iar cele mai bune șanse să supraviețuim și să avem restartul pentru a trăi mai mult, trebuie să reducem personalul cu 295. Este o zi grea pentru noi și îmi e greu să vă anunț asta. Procesul a fost foarte bine gândit pentru a reduce costurile. Chiar după acest plan de măsuri, va fi destul de greu fără proiecte mari”, a declarat Sofien Lamiri, Directorul General al Șantierului naval Damen Mangalia, potrivit Ziua de Constanța.
Reprezentanții de la Sindicatul Liber Navalistul (SLN) arată că decizia a fost anunțată inițial printr-un mesaj în această dimineață și confirmată ulterior în presă. Totodată, sindicaliștii își arată îngrijorarea cu privire la planul de reorganizare anunțat de companie.
„Viitorul șantierului din Mangalia depinde de implementarea unui plan de reorganizare și redresare care să includă investiții strategice și sprijin financiar pentru contractarea unor proiecte majore ce vor asigura reluarea activității la capacitatea sa optimă și vor oferi șanse reale de redresare. Fără o colaborare între toate părțile implicate, inclusiv autoritățile statului român și partenerii economici, riscul ca șantierul, aflat în insolvență și incapacitate de plată, să își piardă șansele de redresare și să ajungă la faliment devine inevitabil”, au precizat sindicaliștii.
Ce s-a întâmplat anul acesta cu fostul Șantier Naval Mangalia
Reamintim că Damen, fostul Șantier Naval Mangalia, a intrat în insolvență în iunie 2024, după ce grupul olandez Damen a cerut falimentul. CITR (filiala București) a fost numit administrator judiciar al şantierului naval Damen Shipyards Mangalia. Rolul administratorului judiciar, conform mandatului legal, este acela de a găsi soluțiile optime pentru redresarea companiei. Conform planului inițial, primii pași din procedura de insolvență au fost: înțelegerea businessului și a părților care fragilizează performanța companiei, definirea strategiei de redresare și planul pentru realizarea acesteia.
Damen Shipyards Mangalia este situat pe litoralul Mării Negre din România și este o societate de tip Joint Venture creată de Damen și Guvernul României, în care Damen responsabil de managementul operațional al șantierului.
Șantierul a fost cunoscut inițial sub numele de Șantierul Naval 2 Mai Mangalia și a început să construiască nave noi în 1976. În 1997, Daewoo-Mangalia Heavy Industries S.A. a preluat controlul șantierului și și-a schimbat focalizarea către construirea de nave mari de containere, vrachiere și cisterne. La sfârșitul anului 2017 Damen a achiziționat acționariatul Daewoo și în vara lui 2018 a preluat controlul operațional.