Ce salariu are un șofer de tir filipinez în România?

Sursǎ foto: Shutterstock

Ce salariu are un șofer de tir filipinez în România?

Cuprins Articol:

În condițiile în care deficitul de șoferi de TIR din România este masiv, pe fondul plecării cât mai multor șoferi români în țări mai dezvoltate, pentru angajatorii români soluția rămâne forța de muncă străină. Iată ce salariu poate avea un șofer adus din Asia, care vine să muncească în România.

Ce salarii au șoferii de tir aduși din Asia

Șoferii aduși în România au salarii care pornesc de la 850 de euro, iar veniturile lor pot ajunge în timp chiar și la aproape 1.200 de euro pentru cursele interne și până la 2.500 de euro pentru comunitatea Uniunii Europene, așa cum este și cazul lui Mateo Jr. Vilar, un șofer de TIR din Filipine, care lucrează de aproape doi ani pentru una dintre cele mai mari companii de transport din România.

„Trimit lunar aproximativ 600 de euro acasă, din salariul meu de 1.200 de euro. Când m-am angajat am pornit de la un salariu de 850 de euro și mă bucur că am avut posibilitatea să-mi cresc venitul, pentru că am fost mereu dispus să învăț și să mă perfecționez", a declarat Mateo Jr. Vilar.

Pe fondul plecării masive a șoferilor români în țări cu salarii mult mai atractive, piața transporturilor traversează în prezent o criză majoră, pentru a cărei soluționare au fost deja recrutați aproximativ 3.000 de filipinezi, doar de la agenția Work from Asia, care corespund cerințelor specifice și dețin permise de conducere compatibile criteriilor Uniunii Europene și zonei Schengen.

De ce trebuie să țină cont angajatorii care aduc personal străin din Asia, în transporturi

Compania de recrutare de personal străin avertizează asupra pericolului la care se supun transportatorii români care iau personal străin netestat. Aducerea de șoferi de pe piețele asiatice este, de departe unul dintre cele mai dificile procese de recrutare a forței de muncă străine, care pe lângă o documentație specifică necesită și un set de competențe bine dezvoltate, atrage atenția Yosef Gavriel Peisakh, General Manager Work from Asia.

„Bineînțeles că vestea aceasta a recrutării a aproximativ 3000 de șoferi de TIR din Filipine nu este ignorată de agențiile de apartament, motiv pentru care lansez acest avertisment foarte serios către transportatori, de a nu aduce în țară decât șoferi de TIR verificați și testați personal în țara de proveniență, de agenția de recrutare, așa cum facem noi, cu niște costuri imense, însă în condiții de maximă siguranță pentru angajatori”, a completat managerul.

Yosef Gavriel Peisakh mai spune că șoferii filipinezi sunt cei mai potriviți pentru piața din România și Uniunea Europeană, având în vedere cunoștințele de limba engleză, religia, atitudinea și seriozitatea lor. În plus, mulți dintre ei au experiență în țărille din Orientul Mijlociu, unde conduc camioane și semiremorci asemănătoare cu cele din România.

Personalizate pentru tine