1 din 3 români activi pe piața muncii face parte din grupul Avangardiștilor Incluziunii, o categorie de persoane care sprijină incluziunea pe piața muncii. Aceștia reprezintă 34% din totalul angajaților care se simt incluși la muncă și 47% din totalul celor care se simt motivați la job.

Pe de altă parte, peste 3 milioane de români nu se simt incluși la locul de muncă și cei mai mulți dintre ei se declară obosiți (60%) și descurajați (65%). Investițiile în programe pentru incluziune pot îmbunătăți starea de spirit a echipelor și pot ajuta organizațiile să își păstreze angajații.

Datele sunt extrase din studiul Barometrul României Responsabile – Ediția Diversitate și Incluziune (BARES.DI), realizat de Cult Research și GRF+ la inițiativa Asociației Open Minds.

În România, doar 1% dintre adulții cu autism au un job, deși până la 50% dintre ei pot face față unui loc de muncă.

Anca Dumitrescu, Președinte, Asociația Autism Voice.

Cercetarea prezentată în cadrul Conferinței despre Diversitate și Incluziune (D&I) identifică patru Românii, grupate în funcție de atitudinea angajaților față de sănătate fizică, sănătate mintală, sănătate emoțională, spiritualitate, ecologie, diversitate, conștiință socială și incluziunea socială la locul de muncă. Potrivit studiului, angajații din categoria Spectatorilor și a Deconectaților Social intenționează în proporție de 28% să își schimbe locul de muncă în următoarele șase luni.

Cele „patru Românii” de la serviciu și sentimentul de incluziune

  • Avangardiștii incluziunii (30% dintre angajații din România) sunt cei mai activi aliați pentru incluziune și se simt deseori incluși la muncă.
  • Centrații pe sine (26% din populația activă în România) sunt preocupați mai degrabă de binele propriu și aleg să nu susțină diversitatea și incluziunea la muncă.
  • Spectatorii sociali (30% dintre angajații români) nu se implică în problemele de incluziune și nu au o reacție atunci când asistă la discriminare.
  • Deconectații social (14% dintre respondenți) se simt cel mai des excluși de la locul de muncă și nu sunt mulțumiți de stilul lor de viață.

Este o linie foarte subțire între a fi valid și a fi invalid. Trebuie să ne dăm seama că avem nevoie să fim diferiți și putem fi împreună.

Adela Hanafi, Președinte, Asociația CONIL

Angajații care nu se simt incluși sunt mai vulnerabili la discriminare la locul de muncă

Pentru românii din grupul Spectatorilor și al Deconectaților social, discriminarea creează un cerc vicios: angajații se simt excluși, ceea ce le afectează motivația și starea de bine la muncă, iar demisia este soluția aleasă pentru schimbare.

  • Doar 12% dintre Deconectații social se simt incluși la locul de muncă, aproape de trei ori mai puțin decât Avangardiștii incluziunii (34%).
  • În același timp, 32% dintre Spectatorii Sociali se simt uneori excluși de la locul de muncă.
  • Dintre toți angajații activi din România, grupul Deconectaților social raportează cel mai mic nivel de motivație (11%) și doar 10% declară că se simt bine la muncă.

Retenția are de suferit: acești angajați au cea mai ridicată intenție de a-și schimba locul de muncă în următoarele șase luni - 29% în cazul Deconectaților Social, respectiv 27% în rândul Spectatorilor Sociali.

„Cele patru Românii nu au altă variantă decât să lucreze împreună. De aceea, cel mai natural loc în care să faci educație pentru incluziune este locul de muncă, iar tema pe care le-o propunem angajatorilor pentru 2024 este să identifice modalitățile prin care îi pot sprijini pe angajații neimplicați – un grup de aproximativ 3 milioane de români Spectatori și Deconectați - să se simtă mai bine la muncă și să devină Avangardiști ai incluziunii”, declară Paul Acatrini, Research Director & Managing Partner Cult Research.

Sursa foto: Pexels

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri