1 din 3 angajați români alege să ia prânzul la un restaurant sau să comande la birou, în timp ce 56% dintre aceștia preferă pachetul pregătit de acasă. Obiceiurile românilor în ceea ce privește masa de prânz din timpul săptămânii de lucru s-au schimbat fundamental faţă de anii anteriori, ca o consecință a situației economice ce a afectat puterea de cumpărare a acestora, arată studiul ”Prânzul la birou”, realizat de iVox.ro și Pluxee România, companie care operează soluții pentru implicarea angajaților si beneficii extrasalariale.

Aproape 95% dintre angajații români au declarat că obiceiurile lor lunare s-au schimbat ca urmare a creșterii inflației. În topul măsurilor luate de români pentru a face față creșterii inflației se numără: o mai bună evidență a cheltuielilor lunare, decizie luată de 40% dintre respondenți, amânarea cheltuielilor semnificative precum concedii sau alte investiții, măsură realizată de aproximativ 2 din 5 români și renunțarea la mesele din oraș, soluție adoptată de 14% dintre români. 85% dintre români consideră că inflația s-a resimțit inclusiv în valoarea prânzului luat la birou, arată datele cercetării.

Doar 1 din 3 angajați români primesc tichete de masă la valoarea maximă, de 40 de lei

Pe lângă schimbările realizate pe plan personal, angajații români caută susținere în fața majorărilor economice inclusiv de la companiile pentru care lucrează. Printre măsurile așteptate de către angajații români de la angajatori, se numără: creșterea numărului de beneficii salariale, (22% dintre respondenți) și creșterea valorii tichetelor de masă (26% dintre români). Doar 1 din 3 angajați români au declarat ca primesc în prezent tichete de masă la valoarea maximă stabilită legal, mai exact 40 de lei/ zi.

Studiul despre obiceiurile românilor cu privire la masa de prânz pune în lumină o situație puțin surprinzătoare: angajații români resimt efectele majorării de prețuri din ultimii ani și se așteaptă la susținere inclusiv de la companiile pentru care lucrează. Creșterea de către angajatori a valorii tichetelor de masă nu este doar o măsură așteptată de către un procent semnificativ dintre aceștia, ci și un instrument al angajatorului pentru a sprijini bugetul companiei cu până la 29%, comparativ cu alte elemente din pachetul salarial. În plus, în contextul în care crește preocuparea pentru strategiile de retenție și motivare a angajaților valoroși, credem că astfel de strategii pot încuraja loialitatea și stabilitatea pe termen lung a companiei.

Manuel Fernandez Amezaga, CEO Pluxee România și Bulgaria

Începând cu ianuarie 2024, valoarea maximă a unui tichet de masă ce poate fi oferit angajaților a crescut cu 12.5%, fiind în prezent 40 de lei. Sumele acordate pe tichetele de masă sunt deductibile 100%, pentru acestea plătindu-se doar impozitul pe venit şi contribuția de asigurări sociale de sănătate, fiind exceptate de la plata contribuției de asigurări sociale și a contribuției asiguratorii pentru muncă.

Autoritățile acordă sprijin angajatorilor să îşi susțină angajații să manânce la prânz şi să îşi crească puterea de cumpărare, prin economii de până la 29% față de aceeași sumă acordată ca și creștere salarială, mai arată datele cercetării. În plus, sporirea puterii de cumpărare pentru angajați îmbunătățește satisfacția și starea lor de bine, stimulând nivelurile mai ridicate de implicare care se corelează direct cu creșterea productivității. Această strategie duce la creșterea loialității și a ratei de retenție a angajaților, contribuind în cele din urmă la stabilitatea și succesul pe termen lung al companiei.

Studiul despre adaptarea la condițiile economice și schimbarea obiceiurilor de prânz în rândul angajaților din România a fost realizat de iVox la solicitarea Pluxee România, în perioada 1-9 aprilie 2024. Sondajul a fost aplicat pe un eșantion de 1000 de persoane, bărbați și femei, angajați în câmpul muncii, din mediul urban. Studiul este reprezentativ la nivel național.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri