Salariul încasat la final de lună nu mai este un criteriul principal pentru români, atunci când aleg un angajator. Oamenii sunt interesați, mai degrabă, de respectul pe care îl primesc la locul de muncă, de climatul de la job și de relația cu colegii din echipe, a declarat, pentru wall-street.ro, Mihaela Boghiu, director resurse umane la Hornbach România.

”De foarte multe ori salariul este important sau nu ar veni să lucreze pentru minimum pe economie (...) Însă salariul nu mai este un criteriu atât de important cum era odată. Oamenii au început să fie mai atenți și la alte aspecte. Sunt oameni care spun că s-au lovit de șefi care nu i-au respectat, iar pentru ei este important să fie respectați”, a explicat Mihaela Boghiu.

Pentru ei este foarte important climatul de lucru și relația pe care o au cu colegii, pentru că la muncă petrec cel mai mult timp

Ea a adăugat că în alegerea unui angajator, candidații se uită și la posibilitea unui program flexibil.

”Oamenii resimt din ce în ce mai mult nevoia de flexibilitate, să-și poată asigura echilibrul între viața personală și muncă. Să știe la cât începe ziua de muncă și la cât se termină”, a precizat Boghiu.

Dar de ce pleacă din companie?

Mai târziu, când iau decizia să plece din companii, Boghiu arată, din experiența Hornbach, că între motive se numără dorința de a încerca un job peste granițe.

”Unul dintre motivele pentru care ei părăsesc Hornbach este dorința de a pleca în străinătate, unde încearcă marea cu degetul. Se duc două luni și își dau seama că nu este bine și se întorc. Ei pleacă în străinătate nu pentru că vor să părăsească Hornbach, ci pentru că vor să părăsească țara”, a menționat directorul de resurse umane la Hornbach România.

Ea mai spune că un al doilea motiv al părăsirii companiei este legat de realizarea de diverse activități sezoniere, cum ar fi munca acasă.

”Ei au alte proiecte acasă, în grădină, la câmp, și poate că dacă li s-ar acorda 1-2 luni libere nu ar spune nu, însă aleg să se rupă de locul de muncă, să muncească acasă”, a arătat Mihaela Boghiu.

Compania Hornbach face interviuri de exit la plecarea fiecărui angajat din organizație.

Își formează oamenii din liceu

Directorul de HR al Hornabach a explicat că a încercat varianta acoperirii deficitului de personal și prin angajarea de oameni în regim temporar, însă nu a fost o soluție de succes.

”Am încercat să închiriem angajați, dar nu a dat roade această încercare. Intensificăm în acele momente (când au deficit de personal - n.red) acțiunile de recrutare, acționăm mai intensiv. Uneori angajăm copiii angajaților, care să lucreaze la noi pe perioada verii”, a menționat Mihaela Boghiu.

Compania de materiale de construcții și grădinărit înregistrează cele mai mari fluctuații de personal pe funcțiile de casieri și lucrători comerciali.

O soluție identificată este implicarea în susținerea elevilor de la școli profesionale, pe care mai apoi compania îi poate angaja.

”Angajăm copii din proiectul «Școala de carte și meserii». Sprijim trei generații în paralel, în total 60 de copii, în sistem dual. Și ei au posibilitatea de a se angaja la noi, pe perioada vacanței. Le decontăm transportul, masă caldă, cât sunt la practică și primesc bursă de 200 de lei de la stat și 200 de lei de la companie”, a precizat Boghiu.

Ea a mai spus că Hornach a intrat în acest parteneriat din cauza acutizării problemei lipsei forței de muncă calificate.

Simți nevoia să îți formezi oameni. Ei nu sunt obligați să se angajeze la noi, dar sperăm să îi câștigăm în cei trei ani cât fac practică la noi.

Ce visează tinerii la angajare

Legat de tinerii care intră pentru prima dată într-un loc de muncă, Mihaela Boghiu spune că sunt persoane care ”își doresc totul sau nimic”, însă uneori se supraevaluează

”Tinerii, generația care intră în câmpul muncii, ei vor totul sau nimic și vorbesc aici de cei fără experiență. Se supraevaluează, își imaginează că știu totul, dar nu știu nimic”, a explicat directorul de resurse umane al Hornbach.

Școala românească este orientată într-un mod în care se pune accent pe studiu, nu pe specializare, nu pe abilitățile omului. Nu există consiliere, este o școlarizare în masă.

În acest context, munca angajatorilor este îngreunată de faptul că tinerii știu că trebuie să facă o facultate și termină facultăți pe bandă rulantă, însă nu știu la ce le sunt necesare aceste studii.

”Habar nu au dacă le place domeniul, lipsește partea de educație a copilului încă din școală. Poate din grădiniță ar trebui să se observe la ce este bun copilul și să existe o discuție cu părintele (de orientare către acel domeniu - n.red).

Fondată în anul 1877, Hornbach este o companie din domeniul construcțiilor și grădinăritului. În acest moment, concernul deține 160 de magazine mixte de materiale de construcții și grădinărit și magazine online, în 9 țări din Europa (Germania, Austria, Olanda, Cehia, Luxemburg, Elveția, Suedia, Slovacia și România), dintre care șase în România (București Berceni, București Militari, București Balotești, Brașov, Timișoara și Sibiu). Hornbach are aproximativ 21.000 de angajați.

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri