Inceputul unui business este mereu dificil si imprevizibil, insa dezvoltarea afacerii poate fi la fel de complicata pentru un antreprenor. Traim intr-o era a inovatiei tehnologice, iar aceasta afecteaza orice domeniu de activitate. Poate influenta productivitatea, comunicarea interna si externa a firmei, poate deschide noi orizonturi pentru profit sau poate deveni o piedica in cursa catre succes in afaceri. Daca 2018 este anul in care firma ta de cativa angajati va trebui sa se extinda pentru a face fata cerintelor, iata cateva reguli de urmat pentru a putea spera la succes in continuare.

4 reguli de succes pe care orice antreprenor ar trebui sa le urmeze in 2018:

1. Digitalizarea este vitala pentru viitorul afacerii tale

Acest capitol poate face diferenta intre succes si esec pe o piata concurentiala extrem de dinamica. Cum majoritatea modelelor de business clasice nu se mai aplica la fel in era digitala, un “upgrade” este vital pentru viitorul afacerii tale, chiar daca acest viitor va insemna o schimbare substantiala. Tocmai asupra acestui aspect insista, intr-un interviu, si Liviu Tudor, presedintele si fondatorul Genesis Property, cel mai mare proprietar roman de birouri: “Nu sunt trei ani de zile de cand am constatat ca daca nu te dezvolti in lumea digitala, businessul si modelele clasice de afaceri vor disparea. Serviciul Uber, de exemplu, este absolut revolutionar, dar ne asteptam ca si in lumea birourilor sa asistam la un astfel proces de digitalizare. Facebook, dar si social media, au un impact urias in tot ceea ce inseamna astazi comunicare, astfel ca am inceput sa cream comunitati in cele doua parcuri pe care le detinem – in Novo Park si West Gate. Nu putem scapa de digitalizare, nu exista industrie care sa nu fie impactata. In lumea birourilor, misiunea noastra a fost aceea de a pune conducte suficient de mari pentru conexiunea la internet, dar pasul doi va fi intrarea in social media si online media cu diverse produse. Spatiul de lucru nu va fi inlocuit in viitor, astfel ca orice activitate din viitor se va desfasura intr-un spatiu inchis pe care il numim cladire. Suntem pe acest trend, dar spatiul acesta inchis va avea ceva in plus fata de geamuri, mocheta, birouri. El va avea si o componenta digitala”

2. Cauta sa fii autentic

Fiecare companie trebuie sa isi construiasca in timp propriul ADN. Autenticitatea reprezinta o valoare uriasa pe piata, acest studiu aratand ca 63% dintre consumatori prefera sa cumpere de la un brand pe care il considera autentic, decat de la unul care nu da impresia de sinceritate.

3. Incepe sa gandesti din nou ca un start-up

Nu este nimic gresit ca indiferent de momentul in care afacerea ta se afla, tu sa ramai cu acea gandire aplicata de la inceput de drum, cand totul era doar un start-up. Potrivit unei analize realizate de Bureau of Labor Statistics din Statele Unite ale Americii, 50% dintre afacerile aflate la inceput de drum intra in faliment in primii 5 ani, iar acest lucru se datoreaza in multe cazuri relaxarii. Mentalitatea unui director de start-up vine la pachet atat cu neliniste, dar si cu mult mai multa atentie, dorinta de a invata cat mai mult in cat mai putin timp, de a profita de orice oportunitate si de a progresa in fiecare zi. O astfel de concentrarea poate fi vitala in perioada de extindere a afacerii tale.

4. Implica-te in comunitate

Daca primii ani de activitate s-au concentrat in primul rand pe atragerea atentiei asupra businessului tau, acum este momentul in care trebuie sa le arati clientilor si publicului importanta ideilor tale de business in comunitate. Cauta sa te implici mai mult in problemele curente ale comunitatii, prin campanii inteligente, comunica la un nivel emotional cu publicul si practica in interiorul firmei o cultura a obsesiei pentru client si consumator. Desigur, o spunem intr-un mod pozitiv.

Sursa foto: Shutterstock / Copyright: GaudiLab

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri