Aproximativ 44% dintre managerii si antreprenorii care isi doresc cum sa isi planifice afacerile provin din companii sub doua milioane de euro, peste jumatate lucreaza in domenii foarte competitive, iar 40% sunt femei, arata datele despre primii 1.000 de participanti inscrisi in iPlan, un proiect al carui scop este cresterea competentelor de planificare strategica in mediul de business romanesc.
La finalul programului, participantii vor sti ce compentente au si ce competente le lipsesc din punctul de vedere al planificarii strategice. Acestia vor invata despre concepte si decizii de marketing, precum segmentare de piata, strategie de produs, mix de marketing, cercetare si dezvoltare, finante, resurse umane, productie, distributie si cercetare de piata.

“Din 2008 (n.red momentul in care a fost infiintata The Network) am oferit consultanta pentru companii romanesti cu afaceri intre 10 si 250 mil. euro. Si nu am gasit deloc perspectiva pe termen lung, nu exista nicaieri strategii realizate pentru mai mult de un an”, explica Eusediu Margasoiu, managing partner in cadrul The Network, compania de consultanta de management si planificare strategica de business care a lansat proiectul iPlan.

The Network a fost fondata in 2008 de catre Cristina Gheorghe, antreprenoare cu cinci ani de experienta in Procter&Gamble in resurse umane si cultura organizationala, si Eusediu Margasoiu, antreprenor cu 15 ani de experienta in marketing si vanzari in cadrul Pepsi Romania. Timp de zece ani a fost director de marketing in cadrul acestei companii.

Astfel, in jur de 65-70% dintre cei aproape 1.100 de candidati inscrisi pana acum, sunt din domenii precum financiar-bancar, comert, consultanta, IT&C, industria prelucratoare (inclusiv FMCG).

Pe de alta parte, un interes mai mic este in zona de administratie si servicii publice, in agricultura, educatie, utilitati, aceste domenii insemnand sub 5% din totalul persoanelor inscrise.

“Zona care ar avea nevoie semnificativ de acest program are o rata mica in privinta numarului de persoane inscrise. Aici este nevoie de educatie, de a constientiza nevoia. Si vom incerca sa facem lucrul acesta business to business. Practic, vom incerca sa atacam zone cheie din aceste domenii pentru a creste numarul de oameni. Oamenii trebuie sa stie ca nu stiu”, spune fondatorul The Network.

In acelasi timp, in jur de 41% dintre candidati provin din companii de peste 10 milioane de euro, 15% lucreaza in companii cu afaceri intre 2-10 milioane de euro, 14% la firme cu un business intre 0,5-2 milioane de euro si 30% vin din companii cu cifre de afaceri sub 0,5 milioane de euro.

Surpriza a aparut in zona de companii mici. Faptul ca 44% dintre cei inscrisi sunt din companii cu afaceri sub doua milioane de euro inseamna ca exista un interes in zona aceasta. Criza i-a provocat pe oameni astfel incat sa realizeze ca valoarea adaugata poate face diferenta. Daca nu am fi avut criza, pe care o vad ca pe ceva foarte bun, probabil nu am fi avut numarul acesta de companii mici. Dar criza a generat falimente in lant, iar cei care au ramas si-au dat seama ca pentru a rezista trebuie sa faca altfel lucrurile. M-as fi asteptat sa fie mai multi din multinationale si acesta e un lucru bun pentru ca inseamna ca oamenii din IMM-uri au nevoie de planificare pe termen lung”, afirma Margasoiu.

De altfel, investitiile in dezvoltarea oamenilor din companiile mici si mijlocii este foarte importanta avand in vedere ca acestea aduc peste jumatate din PIB si se dezvolta mai ales la nivel local, in timp ce companiile multinationale aduc venituri importante insa in orice moment isi pot muta operatiunile in alte zone ale lumii.

“Corparatiile mari aduc volum, bani semnificativi in bugetul de stat, dar aduc si riscuri mari. Vezi cazul Nokia sau al zonei de vest a tarii unde sunt investitii semnificative in domeniul auto-moto . Aceste industrii lucreaza pentru industria producatoare de masini din Vest. Practic, este doar un outsourcing de productie si in orice secunda este posibil ca aceste companii sa se mute pentru 10-15 centi mai putin mai spre Est”, adauga oficialul The Network.

Totodata, in jur de 40% dintre managerii si antreprenorii care s-au inscris in program lucreaza pentru firme care au mai putin de 50 de angajati, 29% provin din societati cu intre 50-250 de salariati si 31% sunt angajati in companii cu 250 de oameni.

In ceea ce priveste distributia geografica, in jur de 40% dintre cei inscrisi in acest program sunt din Bucuresti, 19% din zona Moldovei, 13% din Ardeal, 8-9% din zona de Nord-Vest, tot 8-9% din Muntenia si Oltenia, 5% din Banat si acelasi procent din zona Dobrogei.

Pe de alta parte, 40% dintre cei inscrisi sunt femei.

Ce este iPlan:

Proiectul lansat de The Network are ca scop cresterea importantei planificarii strategice in activitatea managerilor si dezvoltarea competentelor acestora in domeniul planificarii de business.

La finalul programului, participantii vor sti ce compentente au si ce competente le lipsesc din punctul de vedere al planificarii strategice. Acestia vor invata despre concepte si decizii de marketing, precum segmentare de piata, strategie de produs, mix de marketing, R&D, finante, resurse umane, productie, distributie si cercetare de piata.

In prezent, singurele modalitati prin care un manager sau antreprenor poate invata in ce consta planificarea strategica sunt prin intermediul unui MBA sau printr-un training in cadrul unei companii multinationale.

In ultimii 20 de ani, in jur de 4.000 de manageri romani au urmat un curs MBA, in timp ce doar aproximativ 1.000 de manageri au avut parte de o astfel de pregatire in cadrul unei companii multinationale, potrivit lui Eusediu Margasoiu.

“Noi incercam in doi ani sa facem 25% din ce s-a facut in 16 ani”, mai spune Margasoiu.

Programul dureaza pana in iunie 2013 si este gratuit, finantarea facandu-se din fonduri europene. Valoarea proiectului este de 1,5 milioane de euro.

In cazul in care programul nu ar fi gratuit, un participant ar trebui sa plateasca aproximativ 1.000 de euro.

Cum participi la iPlan

Organizatorii estimeaza ca vor ajunge la aproximativ 10.000 de candidati inscrisi. Pentru 3.300 dintre acestia se va face un profil personalizat a comportamentelor manageriale de planificare strategica.

In final, vor ramane in jur de 1.000 de manageri care vor participa la un workshop gratuit de trei zile in cadrul caruia se va face o simulare de business Markstrat. Markstrat este un instrument de simulare in domeniul planificarii strategice. Programul este utilizat in 500 de institutii academice din lume, printre care Stanford, London Business School, Massachusetts Institute of Technology (MIT), University of California, Los Angeles (UCLA), INSEAD

Primul pas pentru a participa la acest program este sa va inscrieti in program.

Ulterior urmeaza completarea unui chestionare de preselectie (Prescreening). Acesta cuprinde aproximativ 100 intrebari despre importanta pe care managerii o acorda comportamentelor principale de planificare strategica. In aceasta etapa, vor fi selectate 3.300 de persoane.

A treia etapa este cea de “Strategic driver”, un instrument prin care participantii afla ce competente de planificare strategica au. Dupa ce vor primi un astfel de profil personalizat despre comportamentul lor in domeniul planificarii strategice, managerii vor sti ce schimbari ar trebui sa faca pentru a-si dezvolta competenle pe viitor. Dupa aceasta etapa, in program vor ramane 1.000 de persoane.

Apoi urmeaza seminarul Markstrat care dureaza trei zile. Markstrat este o simulare online conceputa pentru predarea conceptelor de marketing strategic. Aceasta este considerata cea mai buna simulare de business din lume, fiind utilizata in 500 de institutii academice din lume si majoritatea companiilor din Fortune Top 500
Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri