Vanzarile de vehicule noi in Romania au scazut anul trecut cu 19,3%, fata de 2009, la 119.417 unitati, iar piata autoturismelor a avut un declin de 18,3%, la 106.328 masini, potrivit datelor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
Volumul vanzarilor de anul trecut este asemanator cu nivelul din 2003, cand dealerii au livrat 135.305 vehicule, din care 106.763 autoturisme, potrivit agentiei Mediafax.

In ceea ce priveste piata vehiculelor comerciale, in 2010 au fost livrate 12.275 unitati, cu 26,4% mai putine fata de 2009. De asemenea, in perioada analizata, vanzarile de autobuze au scazut cu 25,4%, la 814 unitati.

Productia si exportul de autovehicule au inregistrat in 2010 maxime istorice. Astfel, anul trecut, au fost produse in Romania 350.912 autovehicule, cu 18,4 mai multe fata de 2009. Productia auto este aproape in intregime atribuita constructorului Automobile Dacia, care a fabricat 341.299 de autovehicule, Ford Romania a produs 9.558 de unitati, toate model Transit Connect, iar Roman Brasov 55 de autocamioane.

De asemenea, exportul a atins cote maxime, cu cele 314.661 unitati livrate, volumul acestuia crescand cu 21,5% fata de 2009. Dacia a livrat la export 305.087 autovehicule, Ford a vandut peste granita toata productia sa, de 9.558 unitati, iar Roman a exportat 16 autocamioane.

Totodata, nivelul importurilor a scazut in 2010 cu 22%, la 82.639 unitati.

In clasamentul pe marci, Dacia conduce detasat cu 36.730 vehicule livrate, urmata de Volkswagen cu 10.038 unitati si Renault cu 9.042 de unitati vandute. Marca franceza este urmata de Ford, cu 8.639 unitati, Skoda cu 8.100 masini vandute si Opel cu 6.549 unitati.

In anul 2009 vanzarile de vehicule au scazut cu 54,3%, la 147.962 unitati, iar cele de autoturisme au inregistrat un declin de 52%, la 130.193 unitati.
Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri