28 Ianuarie 2010

Marcile auto cu cea mai mare acoperire media in Romania



Dacia este marca auto cu cea mai mare acoperire media in 2009, urmata de Renault, Ford, Volkswagen, BMW, Mercedes, Audi, Opel, Toyota si Ferrari, conform unei analize realizate de Mediafax Monitorizare.
Presa scrisa centrala a avut in 2009 cel mai mare numar de aparitii, fata de televiziune si radio, avand o pondere de peste 60% din total.

Dacia este lider al ierarhiei marcilor auto in functie de acoperirea media cu circa 11% din totalul mentiunilor monitorizate.

Impreuna, cele zece marci auto din top, Dacia (10,9%), Renault (8,3%), Ford (6,7%), Volkswagen (6,3%), BMW (4,8%), Mercedes (4,7%), Audi (4,4%), Opel (4%), Toyota (3,8%), Ferrari (3,6%), cumuleaza 57,5% din totalul mentiunilor, in timp ce restul sunt disputate de alte 34 de marci.

In ceea ce priveste repartizarea pe medii a articolelor, presa scrisa genereaza cel mai mare numar de mentiuni. In raport cu radioul si televiziunea, presa scrisa cumuleaza intre 60% si 89% din totalul mentiunilor, in functie de marca. Ponderea cea mai mare este inregistrata de Audi: 89% dintre mentionarile acestei marci se regasesc in cotidiene si periodice.

Televiziunea cumuleaza intre 8% si 27% din numarul de mentiuni monitorizate pentru o marca auto, in timp ce pe radio se inregistreaza intre 3% si 18%.

Dintre cele zece marci, Dacia are cea mai mare pondere a acoperirii TV in ansamblul acoperirii sale media (27%). Aceeasi situatie este valabila pentru Ferrari pe radio (18%).

Analiza Mediafax Monitorizare a fost realizata pe baza unui numar de aproape 46.000 de mentiuni, referitoare la 44 de marci auto, din perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2009. Au fost monitorizate 152 de publicatii centrale (cotidiene, saptamanale, bilunare si lunare), 12 posturi TV si 8 canale radio.



Citeste si