Toyota Motor Corp, cel de-al doilea fabricant de autoturisme din lume, estimeaza prima pierdere operationala din ultimii 71 de ani, din cauza scaderii drastice a vanzarilor in America de Nord si Europa si pe fondul aprecierii yenului, relateaza Bloomberg.
Toyota prevede ca pierderile din anul financiar ce se va incheia in martie s-ar putea ridica la 150 miliarde yeni (1,7 miliarde dolari), comparativ cu estimarea anterioara, ce presupunea un profit operational de 600 miliarde yeni, a anuntat grupul intr-un comunicat. Producatorul auto a coborat estimarile cu privire la profitul net cu 91%, la 50 miliarde yeni, potrivit NewsIn.
Aceasta este cea de-a doua coborare a previziunilor de castig, in contextul in care recesiunea mondiala afecteaza cererea de autoturisme. Ca raspuns la aceasta situatie, presedintele Toyota, Katsuaki Watanabe, a redus numarul contractelor de munca si productia.
Honda Motor Co, principalul concurent al grupului din Japonia, si-a redus, de asemenea, estimarile de profit, dupa ce yenul s-a apreciat cu 25% in fata dolarului.
"Reducerile de costuri efectuate de Toyota nu pot face fata prabusirii vanzarilor", a declarat Koichi Ogawa, manager de portofolii in cadrul Daiwa SB Investments Ltd. "Toata lumea are de suferit de pe urma acestei situatii", a spus acesta.
Ultima oara cand Toyota a afisat pierderi operationale a fost in anul ce s-a incheiat in martie 1938, a declarat purtatorul de cuvant Hideaki Homma.
Vanzarile fabricantului auto pe piata americana, in mod normal cea mai profitabila, au scazut in noiembrie cu 34%. Vanzarile din Europa au coborat luna trecuta cu 34%, potrivit asociatiei europene a fabricantilor auto.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.
Te-ar putea interesa și: