11 Iulie 2008

Harley Davidson, la cumparaturi in Europa



Harley Davidson a anuntat incheierea unui acord de cumparare in totalitate a producatorului de motociclete MV Agusta Group (MVAG), contra sumei de 70 de milioane de euro, care include si plata datoriilor in valoare de 45 de milioane de euro pe care compania italiana le are fata de banci, conform MarketWatch.

In plus, parteneriatul incheiat intre cele doua companii face acordul platii unei sume catre Claudio Castiglioni pana in 2016, in cazul in care sunt obtinute anumite targeturi financiare.

MV Agusta Group este detinuta in proportie de 95% de familia Castiglioni.

Achizitia grupului furnizor de motociclete va fi finalizata in cateva saptamani, prin acoperirea datoriei pe care o are Agusta la banci.

Grupul Agusta este format din doua familii de motociclete, o linie exclusivista de motociclete premium, sport, de inalta performanta, vandute sub brandul MV Agusta si o linie de motociclete scoase pe piata sub numele de Cagiva.

Compania isi vinde produsele in toata lumea, prin aproximativ 500 de dealeri, dintre care cei mai multi se regasesc in Europa. In anul 2007, MVAG a vandut 5.819 motociclete, pentru ca, in prezent, compania sa inregistreze scaderi semnificative in productie si, implicit, anumite dificultati financiare.

“Motocicletele reprezinta inima, sufletul si pasiunea afacerilor intreprinse de Harley Davidson, Buell si MV Agusta”, a declarat Jim Ziemer, CEO Harley.

Totodata, “ambele branduri au produse extraordinare si o conexiune speciala cu cei care le sunt consumatori fideli. Brandurile MV Agusta si Cagiva sunt foarte cunoscute in Europa, cele doua nume fiind sinonime pe piata respectiva cu termenii frumusete, intaietate, performanta de origine italieneasca”, a opinat Ziemer.

Dupa finalizarea tranzactiei, prioritatile celor de la Harley constau in desemnarea unei noi echipe de conducere care sa includa si un nou Managing Director, precum si reluarea fabricarii de motociclete.

Castiglioni, actualul presedinte al Grupului Agusta, isi va mentine pozitia in cadrul companiei si va juca un rol major in dezvoltarea viitorului companiei pe care o conduce.

Aceasta tranzactie s-a realizat, dupa spusele lui Ziemer, in principal datorita intentiei de expansiune a companiei Harley Davidson pe piata europeana. Vanzarile in regim retail ale producatorului Harley au crescut in fiecare an din ultimii trei ani la o rata dubla in Europa.

Harley-Davidson a intrat anul trecut pe piata romaneasca, avand un plan de vanzari de 1.000 de motociclete, in total, pentru urmatorii cinci ani.



Citeste si